Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید شیلات در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری

مدیر امور شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری لازمه فعالیتها در بخش شیلات است.

افزایش تولید شیلات در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی قاسم جعفروند در نشست مشترک با بهره برداران شیلات و آبزیان در شهرستان سراب با بیان اینکه تنوع بخشی تولیدات شیلاتی از اهم برنامه های پیش روی شیلات استان می باشد گفت: افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری لازمه فعالیتها در بخش شیلات است.

وی ادامه داد: در خصوص تنوع بخشی به تولید آبزیان در استان می توان به پرورش زالو، پرورش ماهیان زینتی و پرورش آرتمیا اشاره کرد که نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارند و بازگشت سرمایه نیز در آنها بسیار سریع است.

مدیر امور شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه اولین پروانه پرورش زالو در سطح استان در شهرستان سراب صادر شده و پرورش ماهیان خاویاری نیز اولین بار در این شهرستان شروع شده است گفت: اهم مطالبات آبزی پروران از طریق تعاونی حل می شود که باید نسبت به تشکیل آن در شهرستان اقدام گردد و یک سری از حمایت ها که فراتر از سازمان می باشد از طریق تعاونی ها قابل حصول می باشد.

 نادر زارع تالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب نیز در این نشست به سابقه پرورش ماهی شهرستان اشاره کرده و گفت: پرورش ماهی در قفس برای اولین بار در سطح کشور در سال 72 در این شهرستان شروع شده و همچنین بچه ماهی قزل آلا سالیان متمادی است در این شهرستان تولید می گردد و در حال حاضر چهار مرکز تولید بچه ماهی قزل آلا دارای پروانه بهره برداری می باشند که علاوه بر تامین نیاز بچه ماهی شهرستان محصولات خود را به سایر شهرستان ها و حتی استان ها صادر می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید