Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی فارس:

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی در فارس

مدیر کل دامپزشکی استان فارس با بیان اینکه پایش از وظایف حاکمیتی این اداره کل است، گفت: طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی با شدت مضاعف از چهاردهم اسفند ماه آغاز شده است و تا شانزدهم اردیبهشت سال آتی ادامه دارد.

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمیدرضا ناظمی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده های دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: ۴۲ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان فارس بر مراکز تولید، توزیع و عرضه این فرآورده ها نظارت دارند.

به گفته وی؛ از ابتدای اجرای طرح ۱۷۰۴ مورد بازدید از کشتارگاه ها و مراکز اصلی قطعه بندی، فرآوری و بسته بندی، رستوران ها و مراکز خرد و فروشگاه ها صورت گرفته است.

ناظمی ابراز کرد: از زمان آغاز طرح مذکور تا کنون حدود 2600 کیلوگرم فرآورده خام غیر دامی از مراکز تولید تا عرضه  از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است و اجازه ندادیم به چرخه مصارف انسانی و سبد خانوار وارد شود.

این مقام مسئول افزود: در همین مدت حدود 3800 کیلوگرم لاشه مرغ غیرقابل مصرف در کشتارگاه های صنعتی معدوم و از خطوط بسته بندی و عرضه به فروشگاه ها خارج شد.

ناظمی با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند موارد را از طریق سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند، اظهار کرد: همکاران ما خیلی سریع حضور پیدا خواهند کرد و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۵۵ هزار مورد بازدید انجام شده است و بالغ بر یک میلیون و ۲۷۱ هزار کیلوگرم از فراورده‌های خام دامی فاسد با همکاری نیروی انتظامی معدوم و برای ۴۲۴ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید