Iranian Agriculture News Agency

91 درصد اراضی ملی کشور سنددار شد

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری با اشاره به اخذ سندهای مالکیت تک‌برگی برای 91 درصد از اراضی ملی کشور، ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک جشن انفال ایران برگزار شود.

91 درصد اراضی ملی کشور سنددار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌نقی حیدریان در مراسم جشن انفال در سمنان اظهار کرد: تاکنون برای 125 میلیون هکتار از 137 میلیون هکتار مجموع عرصه‌های منابع طبیعی کشور شدند تک‌برگی کاداستر اخذ شده است.

وی افزود: این میزان معادل 91 درصد از مساحت کل اراضی ملی کشور است. البته تا کنون 95 درصد از مجموع عرصه‌های منابع طبیعی با هدف رفع تداخلات ارضی برای اخذ سند در سامانه‌های مربوطه ثبت شده است که روند اداری به‌منظور اخذ سند تک‌برگی برای چهار درصد باقیمانده از این اراضی در حال انجام است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری با بیان اینکه بر اساس این آمار تنها پنج درصد از اراضی ملی کشور برای طی فرآیندهای اداری مرتبط با اخذ سند هنوز تعیین تکلیف نشده است؛ ابزار امیدواری کرد تا به‌زودی جشن انفال کشور با اتمام فرآیندهای مربوط به اخذ سندهای تک‌برگی برای اراضی ملی برگزار شود.

حیدریان سمنان را از استان‌های پیش رو در آخر اسناد مالکیت تک‌برگی برای اراضی ملی عنوان و خاطرنشان کرد: تا امروز مالکیت دولت برای بیش از 98 درصد از اراضی ملی در استان سمنان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به مزایای اجرای حدنگاری و اخذ اسناد تک‌برگی کاداستر برای اراضی ملی گفت: کاهش پرونده‌های ورودی بله دادگاه‌ها با موضوع رفع تداخلات ارضی، حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از جمله مزایای اجرای طرح کاداستر برای این اراضی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید