Iranian Agriculture News Agency

برنامه مقابله با خشکسالی در استان سمنان تدوین شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تدوین برنامه مقابله با خشکسالی در این استان خبر داد.

برنامه مقابله با خشکسالی در استان سمنان تدوین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، خدابخش عرب ظهر امروز  در آئین تکریم و و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم رشد اقتصادی است که نخستین دستگاهی که برنامه ها برای رشد اقتصادی را با جوانب به فنی به استانداری سمنان ارائه کرد سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بود.

وی از افزایش توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: سرمایه گذاری از ۷۰ میلیارد تومان به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این آئین گفت: بخش کشاورزی بسیار حساس و گسترده است به ویژه که در چند سال اخیر میزان نزولات جوی نیز بسیار کاهش یافته و این موضوع سبب بیشترین فشار به بخش کشاورزی شده است.

حمیدی با بیان اینکه با کاهش نزولات جوی بخش زیادی از اراضی کشاورزی و به تبع بخشی از درآمد کشاورزان نیز کاهش یافت افزود: مدیریت این بخش بسیار کار سنگینی است چراکه تأمین امنیت غذایی به عهده این بخش است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بسیار حساس و پیچیده است و با مردم زیادی سر و کار دارد گفت: بعد از آموزش و پرورش بخش کشاورزی بخش گسترده‌ای است که رضایتمندی در این بخش رضایتمندی مردم را نیز به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه رشد اقتصادی 8.6 درصدی در استان سمنان هدفگذاری شده است گفت: سازمان جهاد کشاورزی نخستین برنامه را در این زمینه به استانداری سمنان ارائه کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید