Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان از کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان

صبح امروز پنجشنبه (۱۹ اسفند) رئیس سازمان، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و هیئت همراه از کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان بازدید کردند.

بازدید رئیس سازمان از کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، کارخانه قند قهستان سال ۱۳۴۰ با هدف ایجاد اشتغال در راستای ماندگاری جمعیت در شهرستان مرزی درمیان راه‌اندازی شد.

این کارخانه در سال  1393به جهت کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به بانک، حقوق معوق کارگران و همچنین با توجه به خشکسالی های اخیر کاهش کشت محصولات با نیاز آبی بالا از جمله چغندر قند تعطیل شد.

جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این بازدید، استفاده از ظرفیت شرکت های سهامی زراعی استان در کشت فراسرزمینی چغندرقند و همچنین ارسال آن به این کارخانه و استفاده بهینه در تولید شکر و نیز پسماند آن برای خوراک دام را راهکاری مناسب در جهت حمایت از این واحد صنعتی کشاورزی عنوان کرد.

گفتنی است که ظرفیت تولید شکر از چغندر قند 13115  تن در سال است که مواد اولیه مورد نیاز آن حدوداً ۱۵۰ هزار تن در سال است.

میزان اشتغال طرح به صورت مستقیم ۳۰۰ نفر است.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار و با زیربنای بخش تولید به مساحت ۹۹۶۶ متر مربع که از این مقدار حدود 1075 متر مربع بخش اداری کارخانه می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید