Iranian Agriculture News Agency

توزیع میوه شب عید اصفهان از هفته آینده

میوه شب عید از هفته آینده در مراکز خاص استان اصفهان توزیع می‌شود.

توزیع میوه شب عید اصفهان از هفته آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به تامین دو هزار و ۳۰۰ تن پرتقال تامسون و هزار تن سیب تا زمان حاضر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه احتمال می‌رود امسال به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی، مصرف افزایش پیدا کند، با پیشنهاد ستاد تنظیم بازار استان پیگیر هستیم که پرتقال به حدود سه هزار تن و سیب به حدود هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا کند.

حسین ایراندوست درباره کیفیت میوه‌ها گفت: میوه‌هایی که از شمال خریداری شده، از هفته آینده در مراکز خاص استان به صورت عرضه مستقیم و از طریق سامانه‌های اینترنتی (=پلتفرم‌ها) به صورت غیر مستقیم توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود ۲۵ درصد میوه‌ها به صورت هوشمند و عرضه غیرمستقیم توزیع شود، گفت: با توجه به شرایط کرونایی، شلوغی و ترافیکِ نزدیک عید، مردم می‌توانند کالا‌های مورد نظر خود را از سامانه‌های اینترنتیِ خاص مانند بازرگام سفارش دهند و در منازل تحویل بگیرند؛ اما مراکز خاص هم در شهر‌ها برای خرید حضوری دایر خواهد شد.

حسین ایراندوست گفت: در شهر اصفهان، حدود ۴۰ مرکز و در شهرستان ها، ۱۴۰ مرکز، توزیعِ مستقیمِ میوه را بر عهده خواهند داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در خصوص قیمت میوه‌ها گفت: تعیین قیمت‌ها یا به‌صورت کشوری اعلام می‌شود و یا هر استانی بر اساس نرخ بازار، قیمتی را تعیین می‌کند؛ اما هنوز قیمتی اعلام نشده است و هفته آینده تعیین قیمت می‌شود؛ ولی قیمتها، مناسبتر از خرده فروشی‌ها خواهد بود.

وی پیرامون توزیع مرغ با بیان اینکه با افزایش جوجه ریزی در سال ۱۴۰۰، مشکلی در کمبود و توزیع مرغ نداریم، گفت: حجمِ مرغِ وارد شده به کشتارگاه‌ها بیش‌تر از مقدار مورد نیاز است؛ به طوری که با کشتارگاه تهران قرارداد‌هایی تنظیم کردیم که هر شب، ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن مرغِ زنده به آنجا ارسال کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به تقارن مناسبت‌های نوروز و ماه رمضان، به‌گونه‌ای برنامه ریزی شده است که در این مدت، تامین کالا‌های اساسی به خوبی پوشش داده شود.

وی به آغاز طرح‌های نظارتی از ۱۵ اسفند و از تداوم آن تا ۱۵ فروردین سخن گفت و گفت: در این مدت، گشت‌های نظارتی از صبح تا شب حتی در روز‌های تعطیل بر روند کار نظارت خواهند کرد. همچنین، مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سمت اصناف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید