Iranian Agriculture News Agency

سامانه نظارت برکالاهای اساسی کشاورزی در فارس راه اندازی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه حفظ آرامش بازار کالاهای اساسی از اولویت های این سازمان است، گفت: در اقدامی نوآورانه "سامانه بازرسی ‌و نظارت بر محصولات و کالاهای اساسی کشاورزی" به آدرس" http://tanzim.fajo.ir " توسط این سازمان راه اندازی شده است.

سامانه نظارت برکالاهای اساسی کشاورزی در فارس راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور با بیان اینکه در سامانه مذکور امکان ثبت شکایات مردمی وجود دارد، تصریح کرد: معرفی بازرسان تنظیم بازار، مراکز عمده توزیع، فروشگاه های اینترنتی و کاسبان امین و اعلام قیمت کالاهای کشاورزی از دیگر امکانات این سامانه است.

به گفته وی؛ در قسمت کاسبان امین در این سامانه، یک صد فروشگاه امین منتخب به منظور عرضه محصولات اساسی طرح تنظیم بازار معرفی شده اند که همشهری های عزیز بر اساس محل سکونت می توانند به نزدیکترین فروشگاه به محل سکونت مراجعه کنند.

دهقان پور به اختصاص شماره تلفنی به منظور دریافت شکایات مردمی از بازار نیز گریزی زد و افزود: هم استانی های عزیز هر گونه تخلف در حوزه بازار محصولات و کالاهای اساسی کشاورزی را به شماره تلفن 32172020 اطلاع رسانی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ذخائر استراتژیک در بهترین وضعیت نسبت به پنج سال گذشته قرار دارد،ابراز کرد: تمهیدات لازم برای آرامش بخشی به بازار و تعادل آن از حیث محصولات و کالاهای اساسی کشاورزی اندیشده شده است.

او با بیان اینکه در ذخیره پرتقال و سیب هیچ محدودیتی نداریم، اظهار کرد: میوه های با کیفیت تهیه شده و به محض اعلام کارگروه تنظیم بازار از طریق مراکز عرضه در اختیار مردم عزیز در اقصی نقاط استان پهناور فارس قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از بابت تامین گوشت سفید و قرمز در بازار وجود ندارد و جوجه ریزی نیز در بهمن و اسفندماه به میزان کافی انجام شده است، بیان کرد: ذخایر گوشت سفید و قرمز نیز در سردخانه های متعلق به پشتیبانی امور دام وجود دارد که در صورت نیاز به منظور تعادل بخشی به بازار عرضه می شود.

رئیس جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه شکر و برنج به میزان کافی در بازار وجود دارد، گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده روغن نیز در روزهای آتی به وفور در بازار مشاهده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید