Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت فروش نهال‌های به و گلابی به کشاورزان

فروش نهال گلابی و به در تمامی نهالستان‌ها در سمیرم ممنوع است.

ممنوعیت فروش نهال‌های به و گلابی به کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در اصفهان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: هر ساله نهالستان‌ها ۲۰ هزار اصله انواع نهال سردسیری به جز نهال به و گلابی نهالستان‌ها به کشاورزان می‌فروشند با توجه به اینکه درختان به و گلابی میزبان خوبی برای بیماری آتشک هستند، فروش نهال گلابی و به در تمامی نهالستان‌ها ممنوع است.
مصطفی طایی افزود: از ابتدای اسفندماه به مدت ۶۰ روز پست قرنطینه نباتی در ورودی‌های این شهرستان و بازرسی گشت سیار جهاد کشاورزی به‌صورت شبانه‌روزی استقرار دارد تا از ورود نهال‌های غیرمجاز، بدون مجوز و نهال به و گلابی جلوگیری شود.
وی گفت: تمامی نهال‌هایی که در نهالستان‌ها توزیع می‌شود باید با هماهنگی جهاد کشاورزی و دارای مجوز و برچسب شناسایی از جهاد کشاورزی باشند و در صورت مشاهده نهال غیرمجاز با حکم قضایی جمع‌آوری و معدوم می‌شود.
طایی هدف از جلوگیری ورود نهال‌های آلوده و نهال به و گلابی و دیگر نهال‌های غیرمجاز به این شهرستان را حفظ و صیانت از باغ‌های موجود در شهرستان دانست و افزود: در نهالستان‌ها علاوه بر سیب، نهال گردو، بادام، انواع آلو و زردآلو، گیلاس، آلبالو و دیگر نهال‌های سازگار با آب‌وهوای سمیرم به فروش می‌رسد.
شهرستان سمیرم با ۲۲ هزار هکتار باغ و رکورد تولید ۴۰۰ هزار تن سیب‌درختی در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع‌شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید