Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

پرداخت مزایای غیرمستمر مدیران و کارکنان سازمان منوط به ارزیابی ها می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پرداخت مزایای غیرمستمر مدیران و کارکنان سازمان بایستی منوط به ارزیابی شود تا در نتیجه آن کارکرد معاونین، مدیریت ها و بطور کل سازمان مورد ارزیابی قرار گیرد تا در صورت عملکرد مطلوب مورد تشویق قرار گیرند.

پرداخت مزایای غیرمستمر مدیران و کارکنان سازمان منوط به ارزیابی  ها می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله معاونت پیشین توسعه مدیریت و منابع گفت: از زحمات مهندس مختاری که در این مدت این وظیفه را به عهده گرفته و منشاء خدمات خیر بوده اند تقدیر و تشکر نمایم. با توجه به سفر آتی رئیس جمهور و وزیر محترم جهادکشاورزی به استان و تعجیل و تکلیفی که در ارتباط با تکمیل پروژه رودخانه های مرزی وجود دارد و تاکید استاندار محترم در ارتباط با تکمیل هرچه سریع تر پروژه ها و به واسطه تلاشهای پیشین مهندس مختاری در این زمینه که به همراه هدایت نماینده محترم مجری طرح، پروژه را به نسبت سایر استانها در سطح بسیار خوبی پیش برده اند، تلاش می شود ضمن سبک تر نمودن مسئولیت ها، تمرکز و انرژی ایشان را معطوف این بخش نماید تا با همکاری پیمانکار، مجری، مدیر و مشاور طرح با جدیت تمام در راستای تکمیل و تحویل و بهره برداری پروژه حرکت نمایند و با تمام انرژی در شهرستانها به ویژه در شهرستان خداآفرین که با مشکلات حادتری روبه روست، به رفع مشکلات پروژه اقدام کنند.

وی با معرفی مهندس شفیعی به عنوان معاون جدید توسعه مدیریت و منابع سازمان و ضمن آرزوی توفیق برای ایشان گفت: حوزه منابع انسانی حوزه بسیار پراهمیتی در هر سازمانی می باشد که با توجه به گستردگی سازمان جهادکشاورزی اهمیت این قضیه دوچندان می گردد این حوزه دارای شرح وظایف و رسالت مشخصی است و مراجعین آن را بقیه معاونتها و تک به تک افراد و اعضای سازمانی تشکیل می دهند که یکسری انتظاراتی از این معاونت دارند. همچنان که انتظار می‌رود معاونت‌های تخصصی در ارائه خدمات مطلوب به بهره‌برداران یکسری فعالیت‌ها و اصلاحاتی انجام دهند، از معاونت توسعه مدیریت و منابع نیز انتظار می‌رود به عنوان حافظ و مدافع اعضای سازمان موارد مربوط به آنها را به نفع اکمل انجام دهد تا نیروهای سازمانی از بابت حکم کارگزینی، حقوق و پرداختی ها و ...گله‌مندی و مشکلی نداشته باشند در غیر این صورت مسلماً اداره امور دچار خلل خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه موفقیت یک کشور یا سازمان یا شرکت حاصل تلاش منابع انسانی آن می باشد، اظهار داشت: تعریف منابع انسانی متفاوت از نیروی انسانی است. وقتی مدیریت با حرفه ای بودن توأم گردد، منابع انسانی را بوجود خواهد آورد. جمع جمعیت انسانی جزء نیروی انسانی است و تبدیل آن به منابع عظیم انسانی از حوزه وظایف معاونت توسعه می باشند که آموزش در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند آموزش مدیران و کارشناسان درحوزه وظایف خود و آموزش علم روز به سبب عدم ایستایی علم در هر زمانی و با داشتن هر مدرکی ضروری است و اگر کسی خود را بی نیاز از این آموزش‌ها ببیند مطمئناً با حوزه منابع انسانی آشنایی ندارد.

 فتحی افزایش عرضه دغدغه ‌های سازمان و شرایط کرونایی را دلیل رکود نسبی برنامه های آموزشی دانست و گفت: برگزاری دوره های آموزشی از سطح کارشناسان  مراکز جهادکشاورزی تا سایر پرسنل ضروری بوده و نیازمند برنامه‌ریزی است و تمامی همکاران و مدیران انتظار دارند برای انجام وظایف محوله نیروی انسانی لازم را در اختیار داشته باشند، که البته تامین نیرو صرفاً با استخدام مهیا نمی‌شود بلکه زمانی اتفاق می‌افتد که شناخت کافی از مجموعه سازمانی و مدیریت مربوطه وجود داشته باشد، کار آن تعریف شده باشد و تعداد نیروی مورد نیاز برای انجام این کار مشخص شده باشد که در این صورت می توان از منابع محدود استفاده بهینه نمود. بنابراین مدیر حق درخواست نیروی انسانی دارد و  معاونت توسعه مدیریت و منابع مکلف است این نیاز را سازماندهی نماید و که در این زمینه لازم است نسبت به تعیین شاخص ها و ارزیابی بر مبنای آن اقدام و نهایتاً ساماندهی به عمل آید.

 وی با تاکید بر اینکه موارد فوق الذکر در حوزه وظایف معاونت توسعه مدیریت و  منابع است و باید از بدو ورود مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باید با استفاده از نظرات اساتید سازماندهی مناسبی در فعالیت های موجود سازمانی اتفاق افتد  چنانکه حیطه کار آنها و میزان وظایف افراد تعریف گردد، می توان به راحتی حجم و میزان کاری را که هر یک انجام می دهند تشخیص داد. بنابراین انتظار می‌رود که این موارد مورد بازنگری و ساماندهی قرار گیرد. در بهره گیری از امکانات اعم از خودرو،  اتاق یو ... هم همین بحث صادق است که باید شاخصی در مورد نحوه استفاده از منابع و امکانات مشخص گردد زیرا مدیران شهرستان ها و دیگر مدیران ستادی همواره از کمبود منابع انسانی و امکانات گله‌مندی دارند و برای حل این مسائل باید با خود ایشان همفکری شده و امکانات لازم فراهم گردد البته به صورت سازماندهی و تعدیل شده باشد.

 فتحی در ارتباط با وظایفی که در قانون بودجه آمده است گفت: همکاران سازمانی علاوه بر وظایف سازمانی طبیعتاً انتظارات رفاهی به حقی نیز دارند ایجاد این امکانات رفاهی با شعار امکان پذیر نیست و باید از طریق متخصصین صورت گیرد، لذا می‌توان از متخصصین حوزه دعوت نمود که با در نظر گرفتن اعضای سازمان در جهت ایجاد امکانات رفاهی برای منابع انسانی در این ابعاد ارائه طریق کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در زمینه اموال و املاک مربوط به سازمان تصریح نمود: جهت سند دار نمودن این دارایی ها از طرف معاونت پیشین توسعه مدیریت و منابع و اداره حقوقی سازمان تلاش زیادی صورت گرفته و یک سری از آنها شناسایی و سنددار شده و بخشی نیز باقی مانده است که باید سازماندهی شده و بر اساس تکلیف قانونی این اقدامات صورت گیرد. در ارتباط با یک سری از اموال تکلیف قانونی برای فروش وجود دارد که برای تامین منابع مورد نیاز چه در قالب اعتبارات هزینه ای و چه اعتبارات تملک و دارایی می توان از این امکانات استفاده کرده و در پروژه های عمرانی و پرسنلی هزینه نمود که این امر نیازمند نشست با همکاران و مشاوره با آنهاست. همینطور تداوم اقدامات صورت گرفته در راستای مسکن ملی همکاران را نیز ضروری ارزیابی کرد.

 فتحی در ارتباط با اداره­ امور ایثارگران اظهار داشت: این اداره جزو واقعیت‌های سازمان می باشد و تا زمانی که اداره‌ای تحت عنوان اداره امور ایثارگران وجود دارد ما مکلف به پاسخگویی به امورات مربوط به ایثارگران سازمان هستیم و امکان طفره رفتن از این وظیفه وجود ندارد چرا که این عزیزان حقی بر گردن کشور و جامعه دارند. بنابراین باید بر شرح وظایف این اداره، اقدامات مورد نیاز در ارتباط با آن توجه ویژه ای مبذول شود.

وی با تاکید بر ساماندهی امور مربوط به میز خدمت اظهار داشت: مبحث میز خدمت باید با همکاری معاونت برنامه ریزی و معاونت توسعه مدیریت و  منابع ساماندهی گردد و دو نفر از نیروها ابتدا در واحدهای خود مستقر شده و به مسائل آشنایی داشته باشند و سپس در محل برای انجام یکسری فعالیت ها و راهنمایی مراجعین محترم مستقر گردند لذا اگر میزخدمتی تعریف می نماییم باید برای آن وظیفه ای نیز تعریف شده و افرادی برای حضور تمام وقت مکلف شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در رابطه با ارزیابی مدیران تصریح نمود: انجام این ارزیابی‌ها در گذشته نیز اتفاق افتاده است که نتیجه آن در زندگی کاری و اجتماعی و خانوادگی فرد اهمیت داشته است اگر قائل به ارزیابی باشیم باید به وجود اهمیت آن نیز اعتقاد داشته باشیم و آنرا تعریف نماییم. در این راستا می توان پرداخت مزایای غیرمستمر پرسنل را منوط به ارزیابی نمود تا در نتیجه آن کارکرد معاونین، مدیریت ها و بطور کل سازمان مورد ارزیابی قرار گیرد.

 فتحی در پایان با آرزوی توفیق و موفقیت برای هر دو عزیزاظهار داشت: همه ما نسبت به جامعه مان دینی داریم اما دین اصلی مان در رابطه با جامعه هدفمان می باشد و هر کس نسبت به جامعه هدف خود دین اصلی اش را ادا نماید، نسبت به کل جامعه ادای دین نموده است. اگر قرار است اتفاقی در جهت پیشرفت رخ دهد همه باید از خود شروع نمایند و با خواست مطالبه گرانه از دیگران برای انجام کارها راه به جایی نخواهد برد.خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح سازمان و سازمانهای تابع و بخشهای مختلف صورت می‌گیرد و مدیران برجسته ای جهادکشاورزی، مراکز و بخش ها وجود دارد و اگر انتقادی وجود دارد به دلیل شناخت از این افراد و شناخت پتانسیل های بالایی است که این افراد دارند و این امر طبیعتاً انتظارات ما از این افراد را بالا می برد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید