Iranian Agriculture News Agency

انتصاب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه معرفی شد

طی حکمی از طرف رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پرویز امجدی به سمت سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه منصوب و از زحمات علی پیرمرادی مدیر سابق این مدیریت تجلیل و قدردانی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مقصود قربانی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این آیین که با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان ارومیه و جمعی از مسئولان ستادی و شهرستانی برگزار شد ، با اشاره به اهمیت جایگاه بخش کشاورزی اظهار کرد: یکی از عرصه ها ی اولویت دارکشور برای تامین اامنیت غذایی بخش کشاورزی است و طی سالهای گذشته علاوه بر پیشرفت های چشمگیر در حوزه نظامی و پزشکی در بخش کشاورزی نیز شاهد پیشرفت علمی بودیم و توانسته ایم علاوه بر تامین نیاز غذایی کشور، بخشی از تولیدات خودرا به کشورهای همسایه صادر کنیم.

 وی با اشاره به  پنج محور مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:  یکی از سیاست های وزارتخانه جمع آوری آمار و داده های جامع در بخش کشاورزی است و آمار پایه برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها است و امید است با راه‌اندازی رصدخانه کشاورزی بتوانیم گام موثری در این راستا برداشته شود.

قربانی سنددار کردن اراضی کشاورزی را از دیگر برنامه های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی اعلام  کرد و گفت : برای سنددار کردن ۷۰ الی ۸۰ درصد اراضی کشاورزی طی ۴ سال آینده برنامه ریزی صورت گرفته است.

 وی خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، جهش تولید، توسعه کشاورزی قراردادی و تغییر الگوی کشت از دیگر موارد مد نظر وزارت جهاد کشاورزی و مورد تاکید سازمان است که امید است با سعی و تلاش تمامی کارکنان بخش کشاورزی این مهم انجام گیرد.

اکبر صابری معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان ارومیه، ضمن اشاره به جایگاه خاص شهرستان ارومیه در استان و اشتغال عمده مردم شهرستان در بخش کشاورزی،اظهار کرد: در شهرستان ارومیه ۶۲۰ روستا وجود دارد که در تولید انواع محصولات باغی و زراعی و دامی در استان و کشور دارای رتبه های برتر تولید است.

صابری با اشاره به میزان تولید بالای محصولات کشاورزی در این شهرستان به ویژه سیب درختی افزود: تغییر الگوی کشت و جایگزینی باغات سایر میوه های کم آب بر با باغ های سیب در دستور کار قرار گیرد. 

همچنین وی با تاکید بر نگاه ویژه فرمانداری به بخش کشاورزی شهرستان، خواستار رسیدگی به مشکلات توزیع نهاده دامی به ویژه در بخش عشایری و حمایت از این قشر محروم شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید