Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

بیمه محصولات کشاورزی نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است

تمدید مهلت بیمه گری محصولات باغی و زراعی تا ۲۲ اسفندماه سال جاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی از مزایای بیمه کشاورزی مهمترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین جامعه هدف و گسترش روزافزون آن است.

بیمه محصولات کشاورزی نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان با اعلام این مطلب اظهار کرد: در جهت توسعه فرهنگ بیمه در بین کشاورزان باید برنامه های آموزشی از طریق صندوق توسعه و برنامه های ترویجی تهیه و از ظرفیت صدا و سیما در جهت افزایش اطلاع رسانی در این زمینه استفاده شود. 

وی اضافه کرد: پرداخت هرگونه خسارت فقط در قالب بیمه کشاورزی امکان پذیز است به همین دلیل باید تولیدکنندگان بخش کشاورزی نسبت به بیمه‌کردن محصولات خود اقدام کنند تا در آینده با مشکلی روبرو نشوند. 

در ادامه بیت اله صادق زاده معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی، گزارشی از آخرین وضعیت بیمه محصولات کشاورزی ارائه کرد و افزود : در سال زراعی جاری تاکنون، بیش از 108هزار هکتار از اراضی زراعی و 13 هزار و 116 هکتار از باغات تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته اند و بیمه دام سبک و سنگین نیز بیش از 255 هزار راس و طیور 25 میلیون قطعه و آبزیان نیز بیش از 518 هزار قطعه است. 

صادق زاده بیان کرد: مهلت بیمه گری محصولات باغی و زراعی تا 22 اسفندماه سال جاری تمدید شده است. 

وی اضافه کرد: اعلام به موقع تعرفه‌های بیمه کشاورزی، توجه به معیشت کشاورزان و همخوانی آن با میزان حق بیمه، افزایش همخوانی و هماهنگی میان غرامت پرداختی و میزان خسارات، رفع مشکلات کارگزاران بیمه و توسعه آموزش و اطلاع‌رسانی از مواردی است که می‌تواند به توسعه بیمه کشاورزی در استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید