Iranian Agriculture News Agency

حوادث امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان به خراسان شمالی خسارت زد

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال بر اثر حوادث و بلایای طبیعی نظیر خشکسالی، سرمازدگی، سیل، طوفان و تگرگ سه هزار و ۴۲ میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت وارد شد.

حوادث امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان به خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حسینعلی فرهادی رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال بر اثر حوادث و بلایای طبیعی نظیر خشکسالی، سرمازدگی، سیل، طوفان و تگرگ سه هزار و ۴۲ میلیارد تومان به کشاورزان استان خسارت وارد شد.

 فرهادی افزود: از مجموع این میزان ۲ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان مربوط به خسارت از ناحیه خشکسالی بوده است که از سال ۹۹ تا پایان سال جاری به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی افزود: سایر مخاطرات در بخش کشاورزی استان به مبلغ بیش از ۴۲۸ میلیارد تومان بوده است که این میزان خسارت مربوط به سال جاری است.

فرهادی اظهار کرد: خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی در سال جاری مربوط به بخش های سرمازدگی، سیل، طوفان، زلزله و سایر موارد بوده است.

رییس اداره مدیریت و بحران سازمان جهاد کشاورری استان خراسان شمالی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که بیشترین خسارت ها ناشی از بلایای طبیعی به محصولات زراعی و باغی استان مربوط به سرما زدگی است.

فرهادی گفت: با وجود خسارت های چندین میلیارد تومانی ناشی از حوادث غیر مترقبه به کشاورزان استان هیچ گونه حمایت مادی دولتی برای جبران این خسارت ها تخصیص نیافت.

فرهادی بیمه سپاری محصولات کشاورزی را تنها راهکار برای جبران خسارت ها بیان کرد و از کشاورزان خواست تا در زمان مقرر محصولات کشاورزی خود اعم از زراعی، باغی و حتی دامی را تحت پوشش صندوق بیمه این محصولات قرار دهند تا در صورت زیان حداقل بخشی از این خسارت ها جبران شود.

وی سطح  اراضی کشاورزی استان خراسان شمالی را افزون بر ۳۴۴ هزار هکتار اعلام کرد و اظهارداشت : سالانه کمتر از ۱۵ درصد از این اراضی تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می گیرد و اکثر کشاورزان به دلایلی از جمله نارضایتی از پرداختی های بیمه در زمان زیان و عدم نقدینگی تمایلی به بیمه سپاری ندارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید