Iranian Agriculture News Agency

اسکندی خبر داد:

بالغ بر 44 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان کردستان از ابتدای سال جاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان: از ابتدای سال جاری 44 میلیون و پانصد هزار قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است

بالغ بر  44 میلیون  قطعه جوجه ریزی در استان کردستان از ابتدای سال جاری
 

 به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، صبح امروز دوشنبه 16 اسفند ماه 1400 راس ساعت ۶:۳۰ صبح چهل و ششمین قرارگاه امنیت غذایی استان با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و  معاونین و مدیران ستادی بصورت همزمان از طریق وبینار با وزارت جهاد کشاورزی به جهت ارایه گزارش اهم فعالیتها در زمینه تشدید نظارت ها و تنظیم بازار برگزار شد .

اسکندری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص ثبات قیمتها و فراوانی کالا در بازار، اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده بازار به ثبات واقعی خود رسیده و از نظر تامین و توزیع کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی خوشبختانه مشکلی در بازار مشاهده نمی شود.

اسکندری در خصوص میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا 15 اسفند بالغ بر 44 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی در سطح استان انجام شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش را به خود اختصاص داده است .

وی قیمت مرغ زنده درب مرغداری را  19  هزار و هفتصد تومان اعلام کرد و گفت: مرغ گرم اکنون با قیمت 29 هزار و پانصد تومان  در سطح بازارهای استان در دسترس مصرف کننده قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی از افزایش تولید گوشت مرغ استان خبر داد و اظهار داشت پس از تامین بازار مصرف داخل، مرغ گرم مازاد بر نیاز استان به استانهای همجوار صادر می شود.
اسکندری به سهمیه  360 تن مرغ منجمد با کیفیت در ایام پیک مصرف و پایان سال در سطح بازار استان اشاره نمود و اظهار داشت : تاکنون  210 تن از این سهمیه  در بازار های استان توزیع شده و شواهد نشان از استقبال خوب مصرف کنندگان از این محصول ادامه دارد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص توزیع برنج تنظیم بازار استان اظهار داشت : از ابتدای قانون انتزاع 4 هزار و نهصد تن انواع برنج هندی، پاکستانی و تایلندی در سطح استان توزیع شده است که هدف از این توزیع تنظیم بازار مصرف داخل بوده است .

اسکندری شرکت های پخش کالا و فروشگاههای زنجیره ای را از عوامل توزیعی خواند که با توجه به توان ارایه آمار وقابلیت  رصد و پایش اطلاعات ضمن دارا بودن سیستم مکانیزه توانستند در امر توزیع کالاهای اساسی این سازمان را یاری کند.

وی در خصوص شکر توزیعی تنظیم بازار استان اظهار داشت : جمعا یک هزار و چهارصد و شصت تن شکر ( 750تن سهمیه خانوار و 710 تن شکر صنف و صنعت) در استان توزیع شده است و با قاطعیت می توان گفت هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد .

میوه شب عید و میزان ذخیره سازی و نحوه توزیع آن در استان از دیگر مطالبی بود که رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به آن اشاره نمود و اظهار داشت : 700 تن پرتقال و 350 تن سیب با کیفیت خریداری و به استان حمل شده  که پس از تاییدیه سازمان بازرسی و استانداری کردستان ذخیره شد ه است که پس از دستور کمیته تنظیم بازار کشور توسط 91 غرفه پیش بینی شده استان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت .

اسکندری به 4 روستا بازار استان اشاره نمود و تصریح کرد:  اتحادیه های دامداران و مرغداران استان بصورت مستقیم در این روستا بازارها ورود پیدا کرده و  محصولات تولیدی  خود را بدون واسطه در دسترس شهروندان قرار می دهند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت : توزیع کالا از طریق اپلیکیشن بازرگام ادامه دارد و کماکان با استقبال از آن استفاده می شود .

وی در پایان اظهار کرد:  تاکنون 427 پرونده برای متخلفین بازار تشکیل شده و در حال بررسی میزان تخلفات بازار هستیم و به  جد اعلام می نماییم که اجازه نمیدهیم هیچ شخصی حق ندارد در بازار ایجاد اختلال کنند و سفره ی مردم و شهروندان عزیز را نشانه رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید