Iranian Agriculture News Agency

حضور استاندار کرمانشاه در جشن بزرگ درختکاری:

استان کرمانشاه قابلیت فراوانی برای اجرای طرح گردشگری کشاورزی دارد

جشن بزرگ درختکاری در استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،معاونین تولیدات گیاهی و توسعه سازمان،مدیر کل منابع طبیعی و مدیران دستگاههای اجرایی استان کرمانشاه در پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی برگزار شد.

استان کرمانشاه قابلیت فراوانی برای اجرای طرح گردشگری کشاورزی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به همراه معاونین تولیدات گیاهی و توسعه سازمان صبح امروز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ،با حضور در محل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در جشن بزرگ درختکاری شرکت کردند.

در این مراسم دکتر بهشتی رییس دانشکده کشاورزی و دکتر احمدی رییس دانشگاه رازی ضمن ایراد سخنانی به اهمیت بحث درختکاری ،حفظ منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری در بین مردم پرداختند.

در ادامه این مراسم، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با تبریک میلاد مسعود امام حسین(ع) و روز پاسدار و روز درختکاری به اهمیت فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۷۰۰ هزار هکتار آن دیم و ۲۰۰ هکتار از اراضی آبی می باشد و متوسط بارندگی استان ۴۵۰ میلیمتر است و اقلیم کرمانشاه طی سنوات گذشته رفته رفته به سمت اقلیم خشک پیش رفته است و مطابق چنین شرایطی باید رویکردهای ما نسبت به عرصه کشاورزی تغییر یابد و این تغییر رویکرد می بایست مبتنی بر حفظ آب و خاک باشد .

قاسمی میانگین تولید در اراضی دیم استان را ۱/۱ تن اعلام کرد و افزود :در برنامه های سازمان جهت ارتقا بنیه اقتصادی کشاورزان دیم کار می بایست میزان تولید در اراضی دیم استان را ارتقا دهیم.

وی سپس به برنامه های سازمان جهت توسعه باغات اشاره کرد و افزود: ایجاد هزار هکتار باغات مدرن طی سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه در دستور کار است و در این راستا ایجاد باغات دیم در اراضی شیبدار در اولویت برنامه های توسعه باغات سازمان می باشد.

قاسمی سپس به ایجاد بزرگترین« باغ سایبان »  کشور در استان کرمانشاه اشاره کرد و از استاندار کرمانشاه دعوت نمود جهت غرس نهال در بزرگترین سایت باغ سایبان غرب کشور حضور یابد.

قاسمی سپس به اهمیت حفظ و توسعه جنگل های زاگرس و نقش آن در سلامت انسانها اشاره کرد و گفت : می بایست ضمن حفظ جنگل های زاگرس و توسعه آن ،بحث گردشگری کشاورزی را در استان کرمانشاه توسعه دهیم و ورودی و خروجی شهرهای استان کرمانشاه را مملو از پوشش های سبز نماییم و فرهنگ درختکاری را به معارف عمومی تبدیل نماییم.

در ادامه این مراسم مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز به ارائه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی و برنامه های این اداره کل جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی استان پرداخت.

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم با تبریک اعیاد و تبریک روز درختکاری گفت: منابع طبیعی جلوه عظمت الهی است و فرهنگ کرمانشاه جهت حفظ منابع طبیعی ریشه در فرهنگ ما دارد.

استاندار کرمانشاه سپس به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری تاکید دارند که منابع طبیعی می بایست به معارف عمومی تبدیل شود و در مجموعه مدیریتی استان در تمامی فعالیت های اجرایی و عمرانی بحث پیوست های زیست محیطی لحاظ خواهد شد.

امیری مقدم در ادامه به بحث ضرورت آموزش عمومی حفظ و احیاء منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: می بایست آگاهی عمومی را جهت حفظ منابع طبیعی در روش های زندگی مردم جاری و ساری شود.

استاندار کرمانشاه تلاش برای کاشت نهال های مثمر را مهم برشمرد و گفت : کاشت نهال های مثمر تاثیرات مثبت فراوان زیست محیطی خواهد داشت و باید سعی شود کمتر نهال های غیر مثمر کاشت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید