Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

16 هزار نفر استان فارسی همیار طبیعت شدند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: بیش از 16 هزار نفر از مردم این استان دواطلبانه به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کردند.

16 هزار نفر استان فارسی همیار طبیعت شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد در آیین درختکاری که همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی برگزار شد با اشاره به تولید بیش از 900 هزار اصله نهال در سال جاری در استان فارس، تصریح کرد: ۲۰۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شد و 18 هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان فارس، تحت پوشش بذرکاری و نهال کاری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه های آبخیزداری ۷۰ درصد رسوب و فرسایش خاک در استان فارس کاهش یافته و کنترل شده است، ابراز کرد: ریزگردها که چندین سال مهمان ما هستند در اثر از بین رفتن همین پوشش گیاهی است.

به گفته صمد نژاد؛ در سال جاری، 115 پروژه آبخیزداری در سطح استان فارس انجام شده یا در حال انجام است.

این مقام مسئول ابراز کرد: حدود 83 درصد از اراضی استان فارس، کاداستر و سند دار شدند و تا دو ماه آینده کل اراضی کاداستر و سند دار می شوند.

صمد نژاد؛ به افزایش بیش از دو برابری تجهیزات اطفای حریق در سال جاری نیز گریزی زد و افزود: بیش  از هفت هزار نفر نیروی داوطلب در قالب هنگ طبیعت و گروه های واکنش سریع در کل استان ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات بسیار ریز می توان اقدامات خیلی بزرگ با اثربخشی بالایی در حوزه منابع طبیعی داشت، گفت: این امر موضوعی نیست که بخواهیم از آن غفلت کنیم چرا که احیای منابع طبیعی به راحتی محقق نمی شود.

درختکاری از شقوق ولایت مداری است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان کرد: هفته منابع طبیعی یکی از معدودترین مناسبت هایی که مقام معظم رهبری روز اول را هرکجا باشند گرامی می‌دارند و درخت می‌کارند بنابراین به اعتقاد بنده دوست داشتن طبیعت و درختکاری یکی از شقوق ولایتمداری است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: برای ما مسأله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجملاتی و درجه دو نیست و یک مسأله حیاتی است، اظهار کرد: منابع طبیعی بستر توسعه و پشتیبان بخش کشاورزی است اگر منابع طبیعی را دست کم بگیریم سفره‌های زیرزمینی بیشتر ضربه خواهد خورد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: خواهش می کنم در سال ۱۴۰۱، همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید