Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

تسریع در شناسایی و تجهیز مناطق مستعد برای پرورش ماهی در قفس

قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی، بر لزوم شناسایی و نصب تجهیزات و قفس برای پرورش ماهی در دریا با توجه به میزان ظرفیت و بهره‌برداری در استان‌های مستعد کشور تاکید کرد.

تسریع در شناسایی و تجهیز مناطق مستعد برای پرورش ماهی در قفس

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان شیلات ایران، محسن کاظمینی رئیس شورای عالی راهبردی توسعه شیلات‌،‌ در دومین نشست این شورا که امروز یکشنبه ۱۵ اسفند در سازمان شیلات برگزار شد، با تاکید بر اولویت قرار دادن استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان تصریح کرد: لازم است مناطق مورد نظر اعلام شود و در مدت زمان تعیین شده (حداکثر یک ماه) این مناطق با میزان ظرفیت و بهره‌برداری، برای نصب تجهیزات و قفس تعیین شود.

وی افزود: لازم است استان‌های ذیربط از امروز به طراحی دقیق مناطق مستعد پرداخته و با ذکر مشخصات، نقشه کروکی و نقطه دقیق را مشخص کنند.

رئیس شورای عالی راهبردی توسعه شیلات با اشاره به نحوه واگذاری اراضی نیز اظهار داشت: لازم است در قالب شهرک‌های شیلاتی، توافق‌هایی با دستگاه‌های ذیربط داشته باشید.

سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: این نشست در خصوص بررسی گزارش تهیه شده در خصوص پروژه‌های اجرایی نشده پرورش ماهی در دریا (قفس) برگزار شده است.

سید حسین حسینی افزود: گزارش کاملی از موافقت اصولی‌ها و پروانه تاسیس و پروانه بهره‌برداری صادر شده برای پرورش ماهی در دریا به تفکیک استان‌ها و موانعی که منجر به عدم اجرایی شدن مطرح است تهیه شده است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید