Iranian Agriculture News Agency

آبخیزداری مشارکتی در استان اجرایی می‌شود

رئیس سازمان در مراسم روز درختکاری که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه ی ویژه اقتصادی برگزار شد، گفت: طرح آبخیزداری مشارکتی را به تهران ارسال کردیم که با توجه به مزایای این طرح امید است سال آینده در استان اجرایی شود.

آبخیزداری مشارکتی در استان اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری افزود: برای ملی شدن اراضی نیز که دغدغه بسیاری از شهروندان بود نیز گفت و گوی ویژه ای با کارشناسان منابع طبیعی در تهران و استان داشته ایم که امید است با راهکارهای داده شده از دغدغه مردم بکاهیم.

وی در ادامه به برداشت بیش از ۷۹۲ هزار تن علوفه از مراتع استان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند با شرایط خشکسالی مراتع استان کاهش چشمگیری در تولید علوفه داشته است اما با توجه ویژه می توان شرایط را بهبود بخشید.

جعفری یادآور شد: با توجه به فقر مراتع و نیز پیشرفت بیابان ها باید اقدامات سریع تر و اعتبارات بیشتری را برای امر بیابان زدایی انجام داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی جزو ۵ استان برتر کشور در تنوع گیاهان دارویی است.

وی به پیگیری بانک ژن گیاهان دارویی با توجه به شرایط خاص گونه های مرتعی استان اشاره کرد و گفت: ۵.۴ از جنگل های کشور متعلق به خراسان جنوبی است. که در این زمینه باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

وی جنگل های بنه با قدمت ۵۰۰ سال را مورد توجه قرار داد و گفت: باید طرح حرص و نگه داری از جنگل ها را با جدیت دنبال کنیم.

گفتنی است، قبل از آغاز این مراسم رئیس سازمان جهادکشاورزی و استاندار با والدین شهید محمدپور که پایگاه بسیج مقاومت منطقه ویژه اقتصادی بنام این شهید بزرگوار مزین شده است، دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید