Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

تولید سه میلیون اصله نهال گواهی شده در قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سه میلیون اصله نهال گواهی شده امسال در نهالستان‌های استان پرورش یافته و تولید شده است.

تولید سه میلیون اصله نهال گواهی شده در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این نهال ها از سوی ۲۰ واحد نهالستان دارای مجوز از سازمان جهاد کشاوررزی قزوین تولید شده‌اند.

این مسوول همچنین گفت: سه شرکت دانش بنیان نیز در استان قزوین در زمینه تولید نهال های کشت بافتی و رویشی با جدیدترین فناوری های روز به فعالیت می پردازند که در شهرستان های قزوین، آبیک و بویین زهرا اشتغال دارند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در سال جاری برچسب آبی برای تولید نهال گردوی پیوندی برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکت های فعال در عرصه تولید نهال استان کسب شد.

اسماعیلی با بیان اینکه کاشت نهال های گواهی شده از توجیه اقتصادی بالایی برای باغداران برخوردار است چرا که نسبت به نهال های سنتی از عملکرد و تولید بالاتری دارد، افزود: به باغداران همواره توصیه می شود که از نهال های استاندارد و برچسب دار برای کاشت در باغهای خود استفاده کنند.

گفتنی است، استان قزوین با داشتن بیش از ۷۵ هزار هکتار باغ میوه، در تولید محصولات باغی همچون زیتون، انگور، زغال اخته، فندق و گیلاس رتبه های اول تا سوم کشور را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید