Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به باغات زیتون طارم سفلی

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مصاحبه زنده با بخش خبر ساعت ۲۰ صدا و سیمای مرکز قزوین، به تشریح تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به باغات زیتون طارم سفلی پرداخت.

اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به باغات زیتون طارم سفلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، احمد مستخدمی در گفتگو با بخش خبری ۲۰ در این خصوص گفت: طرح تامین وتامین اعتبار میلیاردی برای آبرسانی به باغ‌های زیتون طارم سفلی انتقال آب اراضی شیبدار از سال ۸۸ با تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعب از حوزه سفید رود و شاهرود برای توسعه باغات آغاز شد و بخشی از آب تا سال ۹۴ جذب شد.

مستخدمی افزود: بعد از آن در یک نامه‌ای وزارت نیرو سهمیه باقیمانده را باطل کرد که در سال ۹۸ با پیگیری‌های انجام شده میزان باقی مانده آب تخصیص یافته بازگردانده شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۱۵۰ کیلومتر هم لوله گذاری و تاسایسات آبی انجام شده است.

 مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اختصاص پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به باغ‌های سنتی خبر داد و گفت: این اعتبار برای تامین و انتقال آب برای طرح‌های عمومی حفظ و صیانت از باغات زیتون قدیمی طارم سفلی استفاده می‌شود.

به گفته مستخدمی، بیش از ۷۵ درصد از این طرح پیشرفت فیزیکی دارد و تمامی تخصیص‌های ۲۵ میلیون متر مکعب جذب شده است.

وی پیش بینی کرد: تا پایان سال زراعی جاری تا ایستگاه میانی این طرح به اتمام برسد و مابقی طرح با بودجه سال ۱۴۰۱ سال آینده تکمیل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید