Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز خبر داد:

آخرین وضعیت توزیع کود موردنیاز کشاورزان آذربایجان شرقی تشریح شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۸۱ هزار و ۶۵۸ تن نیاز کودی کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ در استان، گفت: تاکنون ۵۰ درصد از کود موردنیاز کشت پاییزه محصولات توسط کشاورزان خریداری شده است.

 آخرین وضعیت توزیع کود موردنیاز کشاورزان آذربایجان شرقی تشریح شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع کود مورد نیاز کشت پاییزه امسال، ۳۷ هزار و ۷۲۴ تن مربوط به کود ازته، ۳۷ هزار و ۹۰۴ تن مربوط به کود فسفاته و ۶۰۳۰ تن نیزمربوط به کود پتاسه است.

وی با اشاره به سهمیه‌ای بودن ۵۶ هزار و ۴۵۸ تن کود موردنیاز کشت پاییزه امسال، افزود: تمامی کود ازته مورد نیاز استان به صورت سهمیه‌ای تامین شده و بیش از ۱۵ هزار تن کود فسفاته و ۳۴۰۳ تن کود پتاسه سهمیه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص میزان خرید کودهای موردنیاز کشت پاییزه فصل زراعی جاری، ادامه داد:  تاکنون ۳۶ هزار و ۵۹۸ تن کود ازته، ۳۷۰۶ تن کود فسفاته و ۷۶۵ تن کود پتاسه خریداری شده است که در مجموع شامل ۴۱ هزار و ۶۹ تن کود می‌شود.

 رخ افروز گفت: از مجموع کودهای خریداری شده، تاکنون ۳۹ هزار و ۳۳۳ تن کود که شامل ۳۴ هزار و ۹۳۷ تن کود ازته، ۳۶۵۵ تن کود فسفاته و ۷۴۱ تن کود پتاسه می‌شود، حمل و به کشاورزان تحویل داده شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید