Iranian Agriculture News Agency

آغاز عملیات مرمت و بازسازی قنات مجدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز عملیات مرمت و بازسازی قنات مجدآباد واقع در روستای هکوان از توابع این شهرستان خبرداد.

آغاز عملیات مرمت و بازسازی قنات مجدآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار گفت: مرمت قنات مذکور از اول اسفند ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال آینده به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه قنات مذکور، دو شاخه با آبدهی حدود پنج لیتر برثانیه دارد، تصریح کرد: احیاء و مرمت قنات به طول هزارمتر و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی خشکسالی صورت می گیرد.

جوکار با اشاره به اینکه قنات فوق دارای 30حلقه چاه است، تصریح کرد: تعداد بهره برداران قنات مجدآباد 176 خانوار و در سال های ترسالی با افزایش آبدهی قنات، امکان آبرسانی به حدود 400 هکتار از اراضی زیردست وتحت شرب این قنات امکان پذیر می شود.

وی اظهار کرد: برداشت های اضافی از آب های زیر زمینی دردهه های اخیر وعدم رعایت حریم قنات و.... باعث افت شدید سطح آب زیر زمینی و خشک شدن تدریجی قنوات و بروز خسارات به سازه های قنات گردیده که امیداست پس از مرمت و بازسازی، میزان آبدهی قنات افزایش قابل توجهی داشته باشد و موجبات رضایت بهره برداران را فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار ابراز کرد: این شهرستان، 15 رشته قنات فعال دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید