Iranian Agriculture News Agency

شبانی اعلام کرد :

مصرف ۱۳۷تن سم و آفت کش در مزارع چهارمحال و بختیاری

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش ۱۳۷ تن سم و آفت‌کش در سطح مزارع و باغات استان توسط کشاورزان مصرف شد

مصرف ۱۳۷تن سم و آفت کش در مزارع چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  گفت: این میزان سم و آفت کش شامل انواع حشره کش، قارچ کش، علف کش و کنه کش  بود که از طریق ۹۵ فروشگاه توزیع سم و آفت کش در استان توزیع شده است.

به گفته وی، در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی و شیوع بیشتر برخی بیماریها و آفات در اراضی کشاورزی، مصرف آفت کشها نیز حدود ۲ تن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه توزیع سم و آفت کش از طریق سامانه هوشمند مونیتورینگ آفت کش انجام می‌شود، افزود: توزیع سم و آفت کش در قالب این سامانه، یک راهکار برای جلوگیری از قاچاق سم و آفت کش و همچنین کنترل میزان مصرف سم و آفت کش در مزارع و باغات است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به اجرای دومین مانور  مقابله با عرضه‌ آفت کش های غیر مجاز و تقلبی همزمان با سراسر کشور از ۱۷ اسفندماه خبر داد و گفت: مرحله نخست این مانور نیز آبان ماه در استان و سراسر کشور برگزار شد.

شبانی افزود: امسال بیش از ۲۳۰ مورد بازدید از  واحدهای فروش و توزیع آفت کش در استان انجام شد که بیش از ۲۵ مورد تذکر کتبی دریافت کردند و ۲ مورد نیز منجر به تشکیل پرونده قضایی شده است.

وی اظهار داشت: در مانور سراسری آبان ماه نیز یک کیلوگرم سم قاچاق ردیابی و کشف و ضبط شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید