Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:

۱۲ هزار تن کلزا در دهلران برداشت خواهد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با اشاره به اینکه برداشت کلزا از اردیبهشت ماه در دهلران آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود ۱۲ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شود.

۱۲ هزار تن کلزا در دهلران برداشت خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، علی غلامی گفت: از مهمترین فواید کشت کلزا مقاومت در برابر کم آبی و ارزش اقتصادی بالا است. وی افزود: کشت این محصول علاوه بر ایجاد تناوب زراعی، در اشتغالزایی در منطقه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران افزود: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راه‌های سودمند ارتباط بین بخش کشاورزی و صنعت است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث می‌شود که کشاورزان از خرید تضمینی محصول خود به دلیل استحصال روغن کلزا و کنجاله اطمینان خاطر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از دانه روغنی کلزای استان ایلام در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا دهلران بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن محصول تولید و به مراکز خرید تحویل داده شود.

وی بیان داشت: در اردیبهشت ماه برداشت محصول دانه روغنی کلزا از سطح مزارع این شهرستان آغاز می‌شود، برای خرید تضمینی محصول دانه روغنی کلزا ۴ مرکز خرید در مناطق مختلف این شهرستان پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید