Iranian Agriculture News Agency

پلمپ 4 فروشگاه سم فروشی غیرمجاز در داراب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب از پلمپ چهار فروشگاه سم و کود شیمیایی فاقد مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد و گفت: فروشگاه های مذکور به علت نداشتن پروانه تاسیس و عدم حضور مسئول فنی در فروشگاه پلمپ شدند.

پلمپ 4 فروشگاه سم فروشی غیرمجاز در داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب اله فتحی با اشاره اینکه پلمپ این فروشگاه ها در پی گشت مشترک بازرسی از فروشگاه های توزیع سموم و نهاده های کشاورزی صورت گرفته است، ابراز کرد: گشت مشترک متشکل از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اداره اماکن، تعزیرات و صمت است.

به گفته وی؛ هدف از بازرسی و پایش فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در شهرستان، جلوگیری از عرضه و فروش سموم تقلبی، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و کاهش آلودگی زیست محیطی است.

فتحی با اشاره به اینکه در شهرستان داراب 30 فروشگاه مجاز عرضه سموم کشاورزی فعال وجود دارد، تصریح کرد: نظارت بر مصرف سموم دفع آفات نباتی در راستای صیانت از سلامت جامعه در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی بیان کرد: افرادی که تمایل به راه‌اندازی فروشگاه سموم کشاورزی دارند، باید نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و پروانه کسب و کار از اداره صمت اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید