Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

ارتباط مستقیم با مرکز جهادکشاورزی کلات مورموری استان ایلام در شبکه ملی برکت

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: شبکه ملی برکت میزبان مرکز جهاد¬کشاورزی کلات مورموری استان ایلام در روز یکشنبه هشتم اسفند سال۱۴۰۰ بود.

ارتباط مستقیم با مرکز جهادکشاورزی کلات مورموری استان ایلام در شبکه ملی برکت

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، حشمت سیاهی افزود: در این ارتباط که به¬طور زنده از شبکه ملی برکت پخش شد، کارکنان این مرکز به همراه کشاورزان شاغل در پهنه‌های تولیدی تحت پوشش مرکز مذکور از فعالیت¬ها، تجارب موفق، چالش¬های کاری، مسائل و مشکلات پیش‌رو سخن گفتند.

وی بیان داشت: موضوع مسائل حق برداشت آب و کمبود آب، اجرای طرح pvs انتخاب مشارکتی ارقام گندم، طرح جهش تولید در دیم‌زار، صنایع تبدیلی و تکمیلی، کاشت دانه روغنی کاملینا به صورت پایلوت، مسائل مربوط به ریزگردها و فعالیت‌های حوزه زنان روستایی ازمهم‌ترین مباحث طرح شده توسط مروجان پهنه در مرکزجهادکشاورزی کلات مورموری بود.

سیاهی خاطرنشان کرد: همچنین حفاظت از خاک و آب به صورت علمی، ذخیره روان‌آب‌ها، طراحی سد سنگی برای آبیاری بارانی مزارع، فعالیت‌های صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، صنایع دستی (سفال، حصیربافی، طبق بافی و...)، پرورش ماهیان گرمابی به صورت تلفیقی در مزارع،تولید گندم، پرورش گل نرگس و مسائل مربوط به دریافت تسهیلات و ماشین-آلات کشاورزی از مهم‌ترین مباحث طرح شده توسط کشاورزان و بهره‌برداران حاضر در برنامه بود.

لازم به توضیح است مرکز جهادکشاورزی کلات مورموری در شهرستان آبدانان استان ایلام واقع شده که دارای پنج مروج و مسئول پهنه تولیدی است. تولید محصولات زراعی (گندم و جو )، دانه‌های روغنی، محصولات باغی (زیتون، انگور، انجیر)، پرورش ماهیان گرمابی و آبخیزداری از مهم¬ترین فعالیت‌های منطقه است که در این راستا مرکزجهادکشاورزی کلات مورموری همکاری لازم را با بهره¬برداران منطقه تمام و کمال انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید