Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد:

توسعه و جهش کشت گلخانه‌ای در لرستان

محصولات باغبانی تجاری سازی شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر توسعه و جهش کشت گلخانه‌ای در لرستان گفت: در حال حاضر ۷۲ هکتار گلخانه در لرستان احداث شده است، در صورتی که براساس برنامه تا سال ۱۴۰۴ باید به ۳۰۰ هکتار افزایش پیدا کند، البته من معتقد هستم که این رقم را می‌توان به ۵۰۰ هکتار هم افزایش داد.

توسعه و جهش کشت گلخانه‌ای در لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، سید عماد شاهرخی در حاشیه برگزاری اولین رویداد ملی ایده‌های نوآورانه در علوم باغبانی اظهار کرد: برای موفقیت در  هر کاری علم و دانش و ایده‌های نوآورانه نیاز است و ما در استان حوزه باغبانی نیازمند جهش تولید هستیم.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ ای که ارائه کرد و آن را برای افق ۱۴۰۴ تعریف کرد باید به سمت تولید محصولات با رویکرد صادراتی حرکت کنیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: افزایش تولید در واحد سطح از دیگر رویکردهای وزارت و سازمان است، واقعیت این است که تولید ما با رکوردها فاصله دارد.

 شاهرخی با تاکید بر توسعه و جهش کشت گلخانه‌ای در لرستان گفت: ما در حال حاضر ۷۲ هکتار گلخانه در استان داریم  در حالی که براساس برنامه تا سال ۱۴۰۴ باید به ۳۰۰ هکتار افزایش پیدا کند، البته من معتقد هستم که این رقم را می‌توان به ۵۰۰ هکتار هم افزایش داد.

 وی بیان کرد: با یک برنامه جهش تولید و روحیه جهادی و انقلابی دسترسی به این رقم ممکن است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: توسعه کشت متراکم و فوق متراکم در باغ‌های زیتون استان نیز از مواردی است که باید به آن توجه

این مقام مسئول بر تجاری سازی محصولات باغبانی، ایجاد صنایع جانبی و  زنجیره ارزش تأکید کرد و گفت: در حال حاضر سیب بروجرد، انار سیاب کوهدشت، زردآلوی مروک دورود،  انجیر سیاه پلدختر ،  قابلیت صادرات و  ایجاد صنایع جانبی را  دارد، با تحقق این موضوع  ارزش محصولات ۳ تا برابر افزایش پیدا می‌کند.

 شاهرخی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: در سند چشم انداز ۲۰ ساله به عنوان سند راهبردی باید رتبه اول را در منطقه کسب کنیم این مهم  با همت، جهش تولید و ایده‌های نوآورانه محقق می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید