Iranian Agriculture News Agency

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد:

توزیع ۱۳۰ هزار تن شکر و برنج برای روزهای پایانی سال

با هدف ثبات قیمت و حفظ آرامش بازار کالاهای اساسی ۷۰ هزار تن شکر و ۶۰ هزار تن انواع برنج در روزهای پایانی سال توزیع می‌شود.

توزیع ۱۳۰ هزار تن شکر و برنج برای روزهای پایانی سال

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، در راستای اجرای مصوبات نشست قرارگاه امنیت غذایی و در ادامه طرح‌های تنظیم بازار کالاهای اساسی که با هدف ایجاد ثبات قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار صورت می‌گیرد، ۳۰ هزار تن شکر سفید برای مصارف خانوار در روزهای پایانی سال توزیع خواهد شد.

همچنین برای تأمین شکر مصرفی اصناف، ۴۰ هزار تن از این محصول در بخش شکر صنف و صنعت تخصیص داده شده است.

برای پاسخگویی به نیاز مردم در روزهای پایانی سال، بر اساس مصوبه قرارگاه امنیت غذایی ۶۰ هزار تن برنج نیز در انواع هندی و تایلندی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

بر این اساس، برنج ۱۱۲۱ هندی هر کیلوگرم به قیمت مصرف کننده ۲۴۰ هزار ریال در کیسه‌های ۱۰ کیلویی، برنج تایلندی در کیسه‌های ۱۰ کیلویی هر کیلوگرم برای مصرف کنندگان ۱۲۵ هزار ریال و شکر سفید در کیسه‌های ۵۰ کیلویی با قیمت ۱۲۵ هزار و ۳۵۰ ریال توزیع می‌شود.

کالاهای یاد شده برای عرضه در سطح کشور تخصیص داده شده و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار داده شده تا از طریق شبکه‌های سراسری نسبت به توزیع برای مصرف کنندگان اقدام شود.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسان سازمان جهادکشاورزی در استان‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران بر روند توزیع و رعایت قیمت‌های فروش کالا در سرتاسر کشور نظارت خواهند داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید