Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین:

صدور سند برای ۹۸ درصد اراضی ملی استان قزوین

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: ۹۸ درصد اراضی ملی استان قزوین سنددار شده‌اند که نقش موثری در پیشگیری از جرایم و کاهش پرونده‌های قضایی دارد.

صدور سند برای ۹۸ درصد اراضی ملی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، صفدر کشاورز در نشست قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی که با حضور حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: مساحت استان یک میلیون و ۵۳۶ هزار هکتار است که به چهار دسته اراضی ملی، زراعی، بافت شهری و روستایی تقسیم کرده ایم.

 کشاورز افزود: ۷۷۰ هزار هکتار مساحت اراضی ملی استان است که ۷۵۱ هزار هکتار تثبیت شده و ۲۰ هزار هکتار باقی مانده است.

وی گفت: از این رقم، هشت هزار هکتار در حوزه ثبتی استان اراک و ۱۲ هزار هزار هکتار پلاک ثبتی زیاران است که به نام آستان قدس رضوی ثبت شده و اختلاف با منابع طبیعی دارد.

کشاورز گفت: از اراضی تثبیت شده ملی برای ۷۳۵ هزار هکتار معادل ۹۸ درصد اراضی سند صادر شده و مابقی به دلیل اختلافات باقی مانده است.

وی افزود: در مرحله بعد، صدور اسناد اراضی زراعی استان را آغاز کرده ایم که مساحت آن ۱۳۶ هزار هکتار است که تاکنون ۱۳۵ هزار هکتار را تثبیت کرده ایم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در بافت شهری ۱۵ هزار هکتار مساحت استان است که تمام بافت شهری دارای نقشه می‌باشد و تبدیل سند از دفترچه تک برگی انجام شده است.

وی افزود: در بافت روستایی قریب به ۱۰ هزار هکتار مساحت استان است که تا سال ۸۹ اسناد آن به صورت دفترچه‌ای صادر می‌شد و باید برای تبدیل آن به اسناد تک برگی اقدام کنیم.

گفتنی است، در ادامه این جلسه، قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به ارایه گزارشی در حوزه اجرای کاداستر ملی پرداخت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید