Iranian Agriculture News Agency

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

اجرای طرح کاداستر، اختلافات و دعاوی قضایی را کنترل می‌کند

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح حدنگاری (کاداستر)، اختلافات و دعاوی قضایی را کنترل می‌کند و منافع ملی را به همراه دارد.

اجرای طرح کاداستر، اختلافات و دعاوی قضایی را کنترل می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن بابایی شامگاه پنجشنبه در نشست قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی استان قزوین که با حضور افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، کشاورز مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و جمع دیگری از مدیران استان در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: بسیاری از اختلافات و دعاوی قضایی از قبیل خلع ید، نزاع ها، فروش مال غیر و تصرف عدوانی به تثبیت اسناد مربوط می شود و متاسفانه تثبیت مالکیت را در سال های قبل در نظام حقوقی ایجاد نکرده ایم.

بابایی افزود: در اجرای طرح حدنگاری منابع طبیعی و اراضی کشاورزی اگر موفقیتی داشته ایم مدیون زحمات این دو دستگاه (سازمان‌های جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک) هستیم و باید از مسوولان آنها تشکر کنیم.

 معاون قوه قضاییه افزود: برای این قوه، بحث حدنگاری خیلی مهم است و مقامات عالی رتبه کشور از جمله مقام معظم رهبری دغدغه دارند و باید مرتفع شود.

وی گفت: آمارها در این حوزه در استان قزوین بسیار خوب است و هماهنگی خوبی در وزارتخانه جهاد کشاورزی ایجاد شده و کارها به خوبی پیش می رود.

معاون قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تقاضا می کنیم با برنامه و نقشه راه خوبی این طرح را انجام دهیم تا اعتبارات تخصیص یافته به آن برگشت نخورد.

وی گفت: باید با قوت و قدرت حدنگاری اراضی کشاورزی را در استان قزوین تمام کنیم و فرهنگ سازی برای اجرای حدنگاری کشاورزی صورت گیرد.

این مسوول گفت: از حیث تامین اعتبار اجرای این طرح، هیچ مشکلی نداریم بلکه بیم آن می رود اعتبار تخصیص یافته برگشت بخورد بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای اجرای طرح کاداستر کشاورزی در ۱۲ روستای قزوین در ۱۰۰ روستا انجام شود.

بابایی با ابراز خوشنودی از حضور افلاطونی در جایگاه ریاست جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امیدواریم با این تغییرات مدیریتی و با شناختی که از عملکرد وی در سمت معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داریم، قزوین اولین استانی باشد که حدنگاری کشاورزی آن تمام شود و با قدرت در این زمینه اقدام کند.

 وی گفت: ظرفیت های خوبی در این زمینه در استان قزوین وجود دارد و باید همکاری ها بیشتر شود تا حدنگاری کشاورزی را در استان تمام کنیم.

بابایی افزود: باید از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال، سازمان بازرسی، آب منطقه ای و... در پیشبرد طرح حدنگازیبه خوبی استفاده شود و اگر همکاری نمی کنند از نظر ترک فعل با آنها برخورد شود.

وی گفت: این کار باید انجام شود چون آثار و منافع ملی دارد و خیلی از اختلافات و دعاوی را کنترل می کند.

بابایی اضافه کرد: امیدواریم به زودی قزوین را به عنوان پایلوت اجرای کاداستر اراضی کشاورزی معرفی کنیم و ارقام و آمار خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید