Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در ۱۲ نهالستان‌ استان تولید می‌شود.

تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءلله ابراهیمی همزمان با آغاز توزیع نهال مثمر در استان و بازید از نهالستان نمونه کشوری در شهرستان خانمیرزا افزود: هم‌اکنون ۴۴ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد و به همین میزان نیز امکان توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ملزومات توسعه باغات تامین نهال مطمئن و با کیفیت است، اظهار داشت: در استان ۱۲ نهالستان معتبر  تولید نشاء و نهال فعال است.

وی گفت: از مجموع یک میلیون و ۴۰۰هزار اصله نهال تولیدی در چهارمحال و بختیاری ۳۵۰ هزار اصله نهال در استان استفاده می شود و مابقی نهال‌های تولیدی به استانهای همجوار انتقال داده می‌شود و برای تامین گونه‌هایی که در نهالستانهای استان وجود ندارد از خارج استان نهال وارد می‌شود.

ابراهیمی افزود: هم اکنون ۴۰۰ هزار نهال نیز به صورت مزرعه‌ای در استان برای تامین نهال مطمئن، عاری از بیماری و  ویروس و نهال‌های لیبل‌دار تولید می‌شود.

وی به باغداران توصیح کرد، نهال‌های مورد نیاز را از محل‌های مطمئن تهیه کنند چرا که کمترین میزان آفات، بیماری‌ها در این نهال‌هاست.

به گفته وی، برای توزیع نهال از اوایل اسفندماه ۲۲مرکز توزیع  از جمله نهال‌های مثمر دانه دار، هسته دار، خشکبار و آجیلی فعال شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید