Iranian Agriculture News Agency

عسکری تصریح کرد:

ایجاد فضای توسعه‌ای ایران و قزاقستان با وجود 205 هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: بالغ بر ۲۰۵ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کشورمان تحصیل کرده اند که می تواند یک فضای بسیار جدیدی برای توسعه همه جانبه دو کشور در بخش کشاورزی ایجاد کند

ایجاد فضای توسعه‌ای ایران و قزاقستان با وجود 205 هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی،  در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، با اشاره بر  ظرفیت‌ها و قابلیت های جمهوری اسلامی ایران و حضور قدرتمند در منطقه، گفت: ظرفیت ها و قابلیت های ارزشمندی در حوزه های صنعت، تجارت، خدمات، گردشگری، معدن و انرژی در کشورمان وجود دارد و  بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات مقام معظم رهبری در راستای همراهی و هماهنگی در بحث تجارت و توسعه آن با همسایگان، ظرفیت و قابلیت بسیار ارزشمندی در کشورمان وجود دارد و باید در همه حوزه ها تلاش کنیم تا با همسایگان خوب در اطراف کشورمان یک فضای فعال ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، با اشاره به اینکه به طور حتم لغو روادید در بحث فعال کردن تجارت ایران با قزاقستان بسیار جدی است، یادآور شد: دیپلمات و فضای دیپلماتیک دو کشور باید فعال شود.

عسکری با اشاره به ویژگی های اقلیمی بی نظیر در کشورمان، گفت: توسعه تجارت بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد؛ به طور نمونه کشورمان محصولات ارگانیکی تولید می کند که امروزه مورد تاکید سازمان های بین المللی در حوزه سلامت است.

به گفته این نماینده مجلس؛ ظرفیت های مختلف بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی در ایران ظرفیت منحصر به فرد و بی نظیری است؛ البته در حوزه گیاهان دارویی نیز کشورمان دارای ظرفیت های بسیار وجود دارد.

وی با اشاره به کشت فراسرزمینی، گفت: تجار و کشاورزان پیشرو برای این منظور و کشت فراسرزمینی آمادگی دارند و نکته حائز اهمیت آنکه  مجلس شورای اسلامی حرکتی را با نام دیپلماسی اقتصادی پارلمانی که هماهنگی و همدلی در راستای توسعه همه جانبه کشور و مبادلات تجاری در بحث قانون گذاری و مسیر را سهل الوصول کند آغاز کرده است.

 رئیس کمسیون کشاورزی مجلس، افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک هم در راستای بحث تجارت کار کنیم و نگاهمان در تراز تجاری و تهاتر کالا است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود  7 هزار هیات علمی در بخش کشاورزی کشورمان اشاره کرد و افزود:  این مهم ظرفیت بسیار ارزشمند و اثرگذاری است؛ همچنین  بالغ بر ۲۰۵ هزار فارغ التحصیل  بخش کشاورزی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کشورمان تحصیل کرده اند که می تواند یک فضای بسیار جدیدی  برای توسعه همه جانبه دو کشور در بخش کشاورزی ایجاد کند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید