Iranian Agriculture News Agency

جذب 263 میلیارد ریال اعتبار در قالب دامدار کارت به استان کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: 263 میلیارد ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت برای حمایت از دامداران این استان اختصاص یافت.

جذب 263 میلیارد ریال اعتبار در قالب دامدار کارت به استان کرمان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  باقری بیان کرد: تمام این سهمیه به متقاضیان پرداخت شده است و استقبال دامداران این استان از دریافت تسهیلات در قالب طرح دامدار کارت بسیار مطلوب بوده و کرمان جزو پنج استانی است که تمام تسهیلات اختصاص یافته در این بخش را جذب کرده است.

با توجه به اینکه اعتبارتخصیصی  دامدار کارت استان کرمان به اتمام رسیده بود و تعدادی از دامداران در سامانه ثبت نام کرده بودند مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای استان کرمان اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به حمایت های دولت از دامداران تصریح کرد: دامداران این استان برای اینکه بهتر بتوانند از خدمات و تسهیلات تخصیص یافته استفاده کنند در سامانه سیتا ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات دامدار کارت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۱۱ درصد و مدت یک ساله به متقاضیان برای خرید علوفه از مراکز تهیه و توزیع  و کارخانه های خوراک دام پرداخت می شود.

باقری با اشاره به بهبود توزیع نهاده های دامی در استان کرمان گفت: ماه های گذشته در تهیه و توزیع نهادهای دامی مشکلاتی داشتیم، اما در ماه جاری با تمهیدات انجام شده و حمل سریع نهاده ها از بنادر، وضعیت در این استان بسیار بهبود یافته است.

وی افزود: خشکسالی و برخی مشکلات دیگر قیمت علوفه های خشبی (یونجه و کاه) را افزایش داده است، اما با توجه به پیش بینی بارندگی های مناسب انتظار داریم وضعیت مراتع استان کرمان بهبود پیدا کند و وابستگی کشاورزان به علوفه ها خشبی کمتر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید