Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد خبر داد:

رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در دو شهرستان سلطانیه وخرمدره

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در دو شهرستان سلطانیه وخرمدره انجام‌شده و 30 درصد از سند های این دو شهرستان نیز صادر شده است.

رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در دو شهرستان سلطانیه وخرمدره

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم زمان با جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی کشور در مراسم اهداء نمادین اسناد صادره اراضی کشاورزی به 5 بهره‌بردار که به‌صورت وبیناری در محل استانداری زنجان برگزار شد، گفت: رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در دو شهرستان سلطانیه وخرمدره انجام‌شده و 30 درصد از سند های این دو شهرستان نیز صادر شده است.

وی با بیان این که قرارگاه صدور اسناد اراضی برای سند دار کردن اراضی کشاورزان تشکیل‌شده است، یادآور شد: بر اساس قانون باید تا پایان سال ۹۹ تمامی اراضی کشور سند دار می‌شده که این مهم اتفاق نیفتاده است.

ساداتی نژاد با بیان این که در حال حاضر عزمی جدی برای سند دار کردن اراضی رقم خورده است، تصریح کرد: بنا داریم تا پایان دولت سیزدهم جشن‌ سنددار کردن اراضی را برگزار کنیم.

 وی با بیان این که داشتن سند تک‌برگ برای کشاورزان بسیار اهمیت دارد، گفت: به‌زودی کاداستر تمامی اراضی کشور به پایان خواهد رسید و کشاورزان می‌توانند با سنددار بودن اراضی‌شان به فعالیت‌هایشان بپردازند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در این دو شهرستان نقشه راهی برای اجرای در سایر شهرستان‌ها خواهد بود، گفت: برای این منظور تقویم زمانی باید طراحی شود تا مشخص شود در چه زمانی رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی در چه شهرستانی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که برای موضوعات اراضی باید بر اساس شرایط روز تصمیم‌گیری شود، گفت: در این صورت هم کشاورزی حفظ می‌شوند و هم خلاف قانون تغییر کاربری اراضی را شاهد نخواهیم بود.

رصد و مانیتورینگ راه حل عدم تغییر کاربری

محمدعلی شجاعی رئیس سازمان امور اراضی کشور  نیز در این جلسه بابیان اینکه باید اطلاعات اراضی به‌صورت شفاف و یکپارچه مورد رصد و مانیتورینگ قرار گیرد، گفت: افزایش نیروی انسانی و ماشین‌آلات در جلوگیری از تغییر اراضی جایی ندارد.

همواری راه برای سنددار شدن اراضی کشاورزی و باغی 

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این مراسم گفت: پیرو مصوبات سفر رئیس‌جمهور مسیر سنددار شدن اراضی کشاورزی و باغی هموارشده و خوشبختانه مشکلات بین دستگاه‌ها در استان برطرف شده است.

 وی بابیان اینکه تداخلات اراضی دو شهرستان خرمدره و سلطانیه رفع شده است، افزود: در حال رفع تداخلات اراضی برای سایر شهرستان‌ها هستیم.

سنددراکردن اراضی راهی برای تقویب حوزه کشاورزی

سید البرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز مراسم اهدای نمادین سند اراضی به بهره‌برداران، گفت: این مهم برای تقویت حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و همچنین حمایت‌های حوزه چرخه مالی مانند دریافت تسهیلات برای کشاورزان آسان خواهد کرد.

 وی ادامه داد: قطعاً صدور اسناد اراضی به کاهش دعاوی در حوزه قضایی کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به اینکه باید مشاورین با تسلط به مسائل عرفی منطقه برای نقشه‌برداری انتخاب شوند، افزود: شهرستان خدابنده پایه کشاورزی مطلوبی در استان و کشور دارد و صدور اراضی برای این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

گزارش خبری از احسان علی‌نژاد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید