Iranian Agriculture News Agency

جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان شمالی ۴۷ درصد رشد یافت

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یک میلیون و ۲۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان در بهمن ماه امسال انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد رشد دارد.

جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان شمالی ۴۷ درصد رشد یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمد محمدزاده سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، با بیان اینکه برای تامین گوشت مرغ برای اواخر سال و فروردین سال آینده هیچ مشکلی وجود ندارد افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی، گوشت مورد نیاز بازار در این ایام تامین خواهد شد.

وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری نیز در واحدهای مرغداری استان ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۵ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت مرغ در استان ۴۵ تا ۵۰ تن است افزود: با توجه به اینکه در اسفند ماه مصرف گوشت مرغ شهروندان بالا می رود برای تامین ۸۰ تا ۸۰ تن گوشت مرغ برنامه ریزی شده است.

محمدزاده اظهار داشت: همچنین برای هفته آخر اسفند ماه نیز پیش بینی ۱۱۵ تا ۱۲۰ تن گوشت مرغ انجام شده است، با توجه به جوجه ریزی مناسب در بهمن ماه سال جاری مشکل تامین گوشت مرغ برای فروردین ماه سال آینده را نیز نداریم.

وی گفت: علاوه بر تامین گوشت گرم برنامه ریزی ها برای توزیع گوشت منجمد نیز انجام شده است که در این  رابطه ۶۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۶۰ تن گوشت گوساله منجمد نیز در همین ایام بین استان توزیع خواهد شد.

وی در خصوص نحوه خریداری گوشت گفت: شهروندان می توانند از طریق فضای مجازی و سطح بازار گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند، کسانی که از طریق فضای مجازی درخواست گوشت مورد نیاز را دارند ارسال برای آنان رایگان است.

محمد زاده با بیان اینکه ۱۰۲ واحد فعال مرغ داری در استان وجود دارد افزود: ظرفیت جوجه ریزی این واحد ها در هر دوره دو میلیون و ۸۳۴ هزار قطعه است.

وی گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان هم اینک ۳۱ کیلوگرم است که نسبت به ۲ سال گذشته پنج کیلوگرم افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید