Iranian Agriculture News Agency

خیام نکویی:

تامین غذا، از مصادیق بارز استقلال است

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استقلال ابعاد مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و شعار استقلال بدون تامین غذایی در استقلال اقتصادی بی معنی است.

تامین غذا، از مصادیق بارز استقلال است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در شبکه ملی برکت، گفت: تقویت و توسعه تحقیقات و آموزش کشاورزی یکی از شعارهای استقلال بوده است.

وی ادامه داد: استقلال ابعاد مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و شعار استقلال بدون تامین غذایی در استقلال اقتصادی بی معنی است.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه مهمترین رسالت ما در حوزه امنیت غذایی رسیدن به امنیت غذایی پایدار است، یادآور شد: باید در برخی از زمینه ها به خوداتکایی و خودکفایی دست بیابیم که زمینه ی استقلال اقتصادی است.

به گفته خیام نکویی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حال حاضر 20موسسه ملی، 35 مرکز تحقیقات استانی و 314 ایستگاه تحقیقاتی در حال فعالیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد تحقیقات کاربردی و انتقال یافته ها به پهنه، رسالت خود را ایفا می کنیم، یادآور شد: فعالیت در بخش تحقیقات بدون انتقال به بهره برداران بی ثمر خواهد بود.

به گفته وی، شبکه ملی برکت زیرساختی است برای انتقال داده ها به کشاورزان که محققین با حضور در این شبکه انتقال تجربیات به بهره برداران را رقم می زنند.

خیام نکویی افزود: امروزه زیرساخت های فناوری اطلاعات فرصت خوبی را برای آخرین یافته های تحقیقاتی در عرصه کشاورزی به صورت برخط فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با شرایطی که امروز مهیا شده زمینه انتقال یافته ها به بخش کشاورزی با مشارکت شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی فراهم شده است، یادآور شد: بنا است تا در اسرع وقت 300الی 400یافته به شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی انتقال داده شود تا با واسطه بودن آن ها با کشاورزان دستاوردهای تولید در افزایش تولید بعد کمی و کیفی را شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید