Iranian Agriculture News Agency

اسماعیلی:

استقبال از مکانیزاسیون در حوزه دام و شیلات پایین است

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون استقبال فعالان حوزه دام و شیلات، طیور از تجهیزات مکانیزاسیون پایین است و ادوات حوزه دام استان ۸۱۵ دستگاه است که جذب نسبت به تخصیص پایین است و نوسازی و بهسازی تجهیزات و ادوات حوزه دامداری‌ها، مرغداری‌ها و شیلات باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

استقبال از مکانیزاسیون در حوزه دام و شیلات پایین است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،امرالله اسماعیلی گفت :: توسعه استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات در این حوزه‌ها، پرداخت منابع اعتباری به ماشین‌آلات و تجهیزات کاشت، داشت و برداشت در حوزه باغبانی به خصوص گیاهان دارویی و تجهیز باغات به سامانه هشدار سرمازدگی و سامانه ضد تگرک در دستور کار و برنامه‌های پیش روی این  مرکز است.

این مسوول جهادکشاورزی استان به پرداخت تسهیلات برای تهیه و خرید سم پاش، ادوات کشت حفاظتی شامل انواع کارنده و بذرکار، کودکارها، سنگ جمع‌کن، افزایش تعداد کمباین برداشت غلات و توسعه کشت چغندرقند، و ست برداشت چغندر به عنوان اولویت‌های برنامه ریزی شده اشاره کرد.

اسماعیلی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به صنایع تبدیلی، خشک‌کن و سورتینگ گیاهان دارویی، کشت موسیر مورد تاکید قرار گرفته است.

وی نبود ردیف اعتباری مستقل مکانیزاسیون را از مهمترین مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: اعتبارات این حوزه در قالب موافقتنامه مستقل نیست و در قالب تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۵ درصد و بازپرداخت پنح ساله  و ۲۰ درصد سهم آورده متقاضی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید