Iranian Agriculture News Agency

تولید 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان/ وجود213 واحد تبدیلی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه بیش از 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی توسط 130 هزار بهره‌بردار در استان تولید می‌شود.

تولید 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان/ وجود213 واحد تبدیلی در کردستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در مراسم بهره‌برداری از کارخانه فرآوری زیتون کرم‌زاده در شهرک صنعتی شماره یک سنندج که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان صورت گرفت،  اظهار کرد: در کردستان با وجود 130 هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی سالانه بیش از 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه رساندن این میزان به 5 میلیون تن از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی کردستان است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که موجب رونق تولید می‌شود انبارهای پسین و ذخیره‌ای است که در حال حاضر 700 هزار تن سیلو ذخیره‌ای در استان کردستان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه 140 هزار تن سیلوی دیگر در دست احداث داریم، عنوان کرد: در حال حاضر 73 هزار تن سردخانه در استان وجود دارد و بالغ بر 214 هزار تن فضای سردخانه در دست اقدام و ساخت است.

وی به وضعیت استان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی هم گریزی زد و گفت: 213 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت 1.5 میلیون تن در سطح استان وجود دارد.

وی رساندن ظرفیت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی به 4 میلیون تن را از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی در کردستان عنوان کرد و گفت: با توجه به تولید 5.5 میلیون تن محصولات کشاورزی و محصولاتی که از خارج از استان وارد می‌شود ارتقای هرچه بیشتر واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از بهره‌برداری 116 پروژه بخش کشاورزی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد و گفت:‌ در راستای اجرای این تعداد پروژه 384 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و موجب تثبیت 230 نفر و ایجاد اشتغال برای 725 نفر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید