Iranian Agriculture News Agency

با دستور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید؛

افتتاح 1715 پروژه کشاورزی در کشور

با دستور وزیر جهاد کشاورزی 1715 پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح 1715 پروژه کشاورزی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاح و بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی، گفت: امروز 1715 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 7186 میلیارد تومان در زیر بخش‌های کشاورزی بافرمان وزیر جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این حجم از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یک اتفاق بزرگ در حوزه کشاورزی ایران محسوب می‌شود.

قربانی بابیان اینکه پروژه‌های آب‌وخاک با 53 درصد بیشترین تعداد پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد، افزود: پروژه‌های باغبانی با ۲۱ درصد ، تولیدات دامی 13 درصد و حوزه صنایع کشاورزی، امور عشایری، حفظ نباتات مابقی پروژه‌ها را تشکیل می‌دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها گفت: بخش باغبانی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده که نشان‌دهنده می‌دهد کشورمان دارای مزیت نسبی بالایی در  این بخش  است و به الطبع آن شاهد صادرات محصولات باغبانی خواهیم بود.

به گفته وی، بخش باغبانی 22 درصد از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی را در این پروژه‌ها به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر تصریح کرد: ارقام نشان می‌دهد که نگاه توأمان به مناسب‌سازی زیرساخت‌های کشاورزی، حمایت از فعالیت‌های کشاورزی، کاهش ضایعات، متناسب‌سازی زمانی تولیدات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی در مجموعه سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حاکم است که محصول این نگاه ترکیبی، ارتقای بهره‌وری کشاورزی خواهد بود و جزو سیاست‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی است.

به گفته وی، با تمهیدات دولت سیزدهم و با تدبیر مقام عالی وزارت، انشالله با روش‌های جدید سرمایه‌گذاری که در دستور کارداریم و به‌ زودی از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد حجم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در سال 1401 مضاعف خواهد شد و ما می‌توانم از آن به‌عنوان انقلاب و تحول در بخش کشاورزی یاد کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه استان اصفهان با 272 پروژه در بخش کشاورزی رتبه اول را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: استان های سیستان و بلوچستان با 201 و خراسان رضوی با 163 پروژه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

قربانی یادآور شد: ترکیب استانی نیز نشان‌دهنده آن است که در نگاه وزارت جهاد کشاورزی، ظرفیت‌ها استانی، حمایت از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار و توسعه متوازن کشاورزی مدنظر است و ظرفیت‌های محلی به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان کشاورزی برای ورود به سرمایه‌گذاری کشاورزی پیشنهاد می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، گفت:  عملاً مجموع برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی به‌گونه‌ای در حال رقم خوردن است که بحث توسعه متوازن کشاورزی را ما در بخش‌های مختلف شاهد باشیم و همه‌ی کشاورزان و فعالان این بخش در گستره کشور از خدمات و پشتیبانی‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی، امنیت معیشتی پایدار کشاورزان و امنیت درآمدی همه‌ی فعالان کشاورزی برخوردار باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید