Iranian Agriculture News Agency

تهیه 260 هزار هکتار نقشه کاداستر برای اراضی خراسان شمالی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی به همراه مدیر امور اراضی و رییس اداره کاداسترامور اراضی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیر کل ثبت اسناد در بین مردم روستای سرچشمه از توابع شهرستان بجنورد به منظور رسیدگی و پیگیری سنددار کردن اراضی کشاورزی این روستا حضور یافت.

تهیه 260 هزار هکتار نقشه کاداستر برای اراضی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع مردم روستای سرچشمه گفت: به دلیل تقاضا محور بودن سنددار کردن اراضی کشاورزی، تحقق این امر در گرو همکاری و مشارکت مردم است تا کارهای مربوط به آن در کوتاه ترین زمان انجام شود.

دکتر عبداله یوسفی گفت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در راستای قانون جامع حدنگار (کاداستر) و رفع تداخل با هدف سنداردار کردن اراضی کشاورزی در قالب اسناد تک برگی، از سال 94 برنامه تهیه نقشه کاداستر در سطح 650 هزار هکتار از زمین های زراعی، باغی، دیم و آیش را در دستور کار خود قرار داده است  که تاکنون برای 400 هزار هکتار با مشاور قرارداد بسته شده که برای 260 هزار هکتار نقشه کاداستر تهیه شده است.

وی اضافه کرد: خراسان شمالی در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی پیشرو است و اجرای این طرح در اراضی کشاورزی باعث تثبیت مالکیت ها، کاهش اختلافات ملکی و همچنین تشخیص اراضی کشاورزی و بایر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید