Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

شناسایی ۱۰۶۰ تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در نتیجه ۱۰۵ هزار کیلومتر پایش اراضی کشاورزی ۱۰۶۰ تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است.

شناسایی ۱۰۶۰ تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛بهرام میر دریکوند در مراسم سالروز تاسیس امور اراضی با اشاره به نقش و جایگاه امنیت غذایی در استقلال کشور، عنوان کرد:  سازمان امور اراضی بر اساس وظایف قانونی نظارت و پایش اراضی کشاورزی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود:  در نتیجه ۱۰۵ هزار کیلومتر پایش اراضی کشاورزی ۱۰۶۰ تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تعدادی از این تغییر کاربری‌ها در همان ابتدا  شناسایی و توانستیم مانع آنها بشویم، اما برای برخی از تغییر کاربری‌ها پرونده تشکیل و از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد صورت گرفته، تعدادی نیز تحت اقدام هستند.

 میردریکوند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی و امانت الهی محسوب می‌شوند و باید تحویل نسل‌های آینده داده شود، بنابر این مردم و مسئولان باید در قبال حفاظت از اراضی کشاورزی خود را مسئول بدانیم.

 وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهبم هر گونه تغییر کاربری اراضی غیر مجاز را در اطراف روستا و حریم شهرها با شماره تلفن ۱۳۱ گزارش دهند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نکته دیگر اینکه مردم قبل از هر گونه معامله  در محدوده شهرها  با مدیریت جهاد یا امور اراضی استان در میان بگذارند تا فریب افراد سودجو را نخورند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید