Iranian Agriculture News Agency

سپری:

بزرگترین مزرعه تولید قارچ غرب کشور در تدارک ایجاد زنجیره تولید است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بزرگترین مزرعه تولید قارچ غرب کشور که سالانه 1500 تن قارچ خوراکی تولید میکند مهیای ایجاد زنجیره تولید می شود.

بزرگترین مزرعه تولید قارچ غرب کشور در تدارک ایجاد زنجیره تولید است
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در دیدار با اعضا هیئت مدیره قارچ اورمان سبز سروآباد با حضورمعاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان اظهار کرد: مزرعه تولید قارچ اورامان سبز شهرستان سروآباد با اشتغال زایی مستقیم برای 112 نفر از اهالی منطقه روزانه 5 تن قارچ خوراکی تولید می کند.
وی افزود: این مزرعه با حمایت های جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و اکنون هم یکی از مزارع موفق پرورش قارچ کشور در بحث صادرات به کشورهای خلیج فارس است.
وی ادامه داد: در حال حاضر فقط در واحد پرورش قارچ آن که یکی از ۸ واحد این زنجیره است روزانه 5 تن قارچ تولید می شود که با تکمیل زنجیره میزان تولید به 25 تن در روز افزایش و شاغلین این مجموعه به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.
وی اذعان کرد: بیشتر واحدهای این زنجیره مانند واحد کمپوست  پیشرفته60  درصدی دارند، که امیدواریم در آینده نزدیک با تأمین تسهیلات لازم به بهره برداری کامل برسد.
سپری تصریح کرد: با تسهیلاتی که در اختیار این واحد قرار خواهد گرفت فاز تولید کمپوست آن با ظرفیت تولید 35 هزار تن کمپوست درسال راه اندازی خواهد شد و علاوه بر تامین کمپوست مورد نیاز مزارع استان بخش قابل توجهی هم به کشور های همجوار صادر خواهد شد.
وی با تاکید بر حمایت های ویژه جهاد کشاورزی از این طرح، افزود: شرکت قارچ کشت هورامان سبز در قالب زنجیره کشت و صنعت قارچ فعالیت خود را در شهرستان مرزی سروآباد شروع و با تکمیل۲۰ سالن پرورش قارچ و در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده است.
سپری خاطر نشان کرد: مطابق آخرین امکان‌سنجی کل سرمایه‌گذاری زنجیره ۵۷۰ میلیارد تومان می‌باشد که جهت تکمیل آن نیازمند مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به وضعیت اقتصادی و امنیتی منطقه و همچنین چالش کولبری در مناطق مرزی استان تاکید کرد:  وجود چنین شرکت‌هایی نقش فوق‌العاده مؤثری در توسعه همه‌جانبه منطقه و کاهش بیکاری خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید