Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد :

تولید بیش از 1.6 میلیون تن چغندر قند در آذربایجان غربی

تجهیز ۱۹ هزار هکتار ازاراضی چغندر قند به شیوه های ابیاری نوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت نهایی چغندر قند در استان 34 هزار هکتار بود، گفت: در مجموع یک میلیون و 667 هزار و 736 تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شد که توسط کارخانجات استان خریداری شده است.

تولید بیش از 1.6 میلیون تن چغندر قند در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود:  از مجموع بهای چغندر قند خریداری شده از کشاورزان استان که 2 هزار و 67 میلیارد تومان بوده ‌است ، یکهزار و 925 میلیارد تومان آن معادل 95 درصد به حساب چغندرکاران استان واریزشده است و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: متوسط عیار چغندر قند خریداری شده استان 16.91 بوده و  متوسط افت 2.96 درصد بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت نهایی چغندر قند در استان 34 هزار هکتار بود، ادامه داد: سطح زیر کشت چغندر قندر در داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه 14 هزار و 422 هکتار به صورت قرارداد بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص آبیاری مزارع چغندر قند در استان با بیان اینکه 19 هزار هکتار از مزارع به سیستم ابیاری نوین مجهز است ، گفت: 53 درصد از مزارع سطح زیر کشت چغندر قند به صورت آبیاری بارانی، سه درصد به صورت تیپ و 44  درصد از سطوح نیز به صورت نشتی آبیاری انجام شده است.

کرامتی، کشت 80 هکتار چغندر قند به روش ریشه لخت از محل اعتبارات دریاچه ارومیه، اجرای پروژه کشت متراکم به صورت 2 ردیف روی پشته در مجموع یک هزار و 125هکتار، را از اقدامات شاخص استان در زمینه کاهش مصرف آب و تغییر الگوی کشت چغندر قند برشمرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تعداد کارخانجات چغندر قند استان را 5 کارخانه در شهرستان های ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و پیرانشهر با مجموع ظرفیت روزانه 19 هزار و 800 تن برشمرد و گفت: امسال بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستانهای پیرانشهر، بوکان، نقده و میاندوآب بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید