Iranian Agriculture News Agency

در سال جاری انجام می شود؛

کشت ۴۷۶ هکتار باغات دیم در اراضی شیبدار و کم بازده در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سالجاری در سطح ۴۷۶ هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیبدار و کم بازده استان انجام می‌شود.

کشت ۴۷۶ هکتار باغات دیم در اراضی شیبدار و کم بازده در سال جاری

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛دکتر "اسفندیار حسنی‌مقدم" به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چگنی و جمعی از باغداران منطقه شوراب از *نحوه کاشت نهال انجیر دیم* در منطقه شوراب حوزه عمل جهاد کشاورزی شهرستان چگنی بازدید کردند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بر توسعه کشت انجیر دیم با توجه به نیاز آبی کم، اقتصادی بودن و نیز سازگاری با اقلیمِ منطقه تاکید کرد.

 این مقام مسئول با اعلام اینکه طرح احداث باغات در اراضی شیبدار و کم بازده یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه باغات است؛  از جمله اهداف و مزایای این طرح را کاهش فرسایش خاک، افزایش تولید اقتصادی و افزایش عملکرد  محصولات باغی و استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد اشتغال برشمرد.

 دکتر حسنی مقدم در پایان گفت: تعهد امسال سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان کاشت ۴۷۶ هکتار در اراضی شیبدار و کم بازده است و کشت گونه هایی با نیاز آبی کم مانند پسته، انار، انگور، زیتون و انجیر در اولویت قرار دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید