Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد:

برنامه‌ریزی هدفمند در بخش کشاورزی نیازمند استفاده هوشمندانه از تجزیه و تحلیل اطلاعات

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آمار و اطللاعات مبنای برنامه ریزی است و برنامه ریزی در بخش کشاورزی نیز نیازمند استفاده از آخرین آمار و اطلاعات است.

برنامه‌ریزی هدفمند در بخش کشاورزی نیازمند استفاده هوشمندانه از تجزیه و تحلیل اطلاعات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در نشست صمیمانه با مدیران و کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان این مطلب، اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی به عنوان مغز متفکر نقش راهبردی در هر مجموعه و سازمانی دارد و پیشبرد اهداف بخش کشاورزی نیز ناشی از برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌هاست که برعهده این معاونت قرار دارد.

وی افزود: افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد راهکار برای رفع بن بست‌ها بر عهده معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی است.

افلاطونی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بدنه کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی در حل مسائل و چالش‌ها، دریافت ایده‌ها و نقطه نظرات، و استفاده در برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌ها، تاکید کرد.

این مقام مسئول جمع آوری و یکپارچه سازی "داده و اطلاعات" بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: اگر اطلاعات صحیح و جامع وجود نداشته باشد، در برنامه ریزی و تصمیم گیری دچار مشکل خواهیم شد ولی نگاه به اطلاعات نباید صرفا جمع‌آوری و ارائه آمار باشد بلکه باید با تجزیه و تحلیل این اطلاعات و آمارها زمینه بکارگیری از نتایج آن‌ها را در برنامه‌ریزی‌های کلان بخش کشاورزی فراهم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با اشاره به ضرورت جذب و حمایت از سرمایه گذاران، با هدف پیشبرد فعالیت‌های مولد بخش کشاورزی، گفت: ضمن توجه بیشتر به اهلیت سرمایه‌گذاران، باید با تسهیل شرایط و بهبود وضعیت و کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری، برنامه‌های جامع‌تری را در جهت جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران پیاده نمود که یکی از اقدامات می‌تواند تشکیل میز حمایت از سرمایه‌گذاری در سازمان باشد.

این مقام مسئول بر ضرورت تقویت ارائه خدمات الکترونیک به عنوان راهی مطمئن برای بهبود ارائه خدمات به مردم تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار تبسمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان ضمن تبریک مجدد انتصاب رییس سازمان و آروزی موفقیت، گزارش مفصلی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های این معاونت در حوزه‌های کاری مختلف ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید