Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۵۵ هزارتن گوشت مرغ از ابتدای سال تا کنون

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از میانگین تولید ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ در ماه و ۱۵۵ هزار تن از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

 تولید ۱۵۵ هزارتن گوشت مرغ از ابتدای سال تا کنون

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مهدی یعقوب زاده مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به تجربه سالهای قبل برای تامین گوشت مرغ در عید نوروز و کمبود کامیون یخچال دار و محدودیت های حمل و نقل در مدت زمان محدود در پایان سال و همچنین افزایش تقاضای مرغ در ایام یادشده که ناشی از ورود زوار و میهمانان نوروزی به استان می باشد علی رقم اطمینان از تولید مرغ استان به حد مطلوب،  بمنظور استفاده از موقعیت مازاد مرغ موجود در هفته های اخیر پیشنهاد می شود شهروندان نسبت به خرید گوشت مرغ در هفته های اخیر می توانند بیشتر از حدنیاز فعلی  جهت ذخیره گوشت مرغ اقدام کنند.

یعقوب زاده با اشاره به تولید گوشت مرغ در استان گفت: از ابتدای سال تا کنون 155 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است که نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش تولید داشته ایم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در تولید مرغ مقام چهارم و در تولید تخم مرغ مقام دوم را در کشور دارا هستیم.

این مقام مسئول عنوان نمود: شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر مرغ مازاد مرغداران راخریداری می نماید و از طرفی برنامه  ذخیره سازی مرغ منجمد جهت توزیع در ایام عید و ابتدای سال در صورت نیاز ،در برنامه کاری این شرکت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید