Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی در قزوین باید به توانمندی‌های بالفعل تبدیل شود

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی در بخش کشاورزی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین المللی امام (ره)، این ظرفیت‌ها باید به توانمندی‌های بالفعل تبدیل شود.

ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی در قزوین باید به توانمندی‌های بالفعل تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با بیان این مطلب اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌بریم که در دورانی که در خدمت مردم در سازمان جهاد کشاورزی قزوین هستیم موجبات اعتلای کشاورزی در استان را رقم بزنیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین دارای خصوصیات ویژه و توانمندی‌هایی است که برخی از آنها از بالقوه به بالفعل بدل شده‌اند و سایر توان‌ها و ویژگی‌ها هم باید این روند را طی کنند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۵۴ برای اولین بار قوانینی برای بهره‌برداری از دشت‌های کشور وضع شد و قزوین هم در این دوره یکی از دشت‌های نام برده بود، این تنها نقطه توجه به دشت قزوین نیست و رهبر معظم انقلاب در سفر خود به قزوین نیز به موقعیت و توان‌های دشت قزوین اشاره کردند که برخی از منویات ایشان عملی شد و ما وظیفه خود میدانیم که به سایر منویات ایشان جامه عمل بپوشانیم.

 افلاطونی بیان کرد: قزوین دارای موقعیت‌های خاصی است، نزدیکی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی و فاصله‌ای کمتر از ۵ ساعت با بیش از نیمی از جمعیت کشور و نیز قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال و شمال غرب کشور که همگی امتیازات ویژه‌ای هستند و می‌توانند بر روی بهره‌وری ما اثر داشته باشند.

این مسئول اذعان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار ما در سازمان جهاد کشاورزی قزوین قرار می‌گیرد توجه به توریسم کشاورزی و سند دار کردن املاک کشاورزی برای کشاورزان است تا بتوانند از این طریق از تسهیلات بانکی و … بهره مند شوند

وی ادامه داد: در سال مانع زدایی تولید قرار داریم و به نظر می‌رسد بروکراسی‌های اداری یک موضوع آزار دهنده برای تولید کننده و کشاورزان ما است و ما تلاش می‌کنیم این بروکراسی‌های اداری را در جهت حمایت از تولید تا میزان قابل توجهی کاهش دهیم و در کنار تولید کننده و کشاورز قرار بگیریم.

افلاطونی عنوان کرد: برنامه دیگر ما بهره‌وری در مسیر توسعه است، تا زمانی که به این درجه نرسیم در واقع زحمات ما آنطور که باید به نتیجه نرسیده است و در این زمینه همه امکانات و برنامه‌های خود را بسیج خواهیم کرد

 سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خاتمه گفت: تعامل با بخش خصوصی، همکاری با همه دستگاه‌های استان و استفاده از ظرفیت یک یک دستگاه‌های مرتبط با ما، به فعلیت در آوردن توان‌ها و ظرفیت‌ها برنامه‌های و اهداف ما در زمینه خدمت به مردم در سازمان جهاد کشاورزی قزوین خواهد بود.

 گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات فاطمه خمسه در چهار سال و یک ماه خدمت در جایگاه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قدردانی و رضا افلاطونی به عنوان رئیس جدید این دستگاه معرفی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید