Iranian Agriculture News Agency

تاکنون انجام شد:

کشت بیش از 123 هزارهکتار از سهمیه گندم آبی استان خراسان رضوی

جلسه وبینار بررسی مسائل و مشکلات مرحله داشت غلات با حضور رئیس سازمان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر و کارشناسان زراعت و مدیر حفظ نباتات در تالار جلسات برگزارشد.

کشت  بیش از 123 هزارهکتار از سهمیه گندم آبی استان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه اظهارکرد: تاکنون بیش از 123 هزارهکتار از سهمیه گندم آبی استان کشت شده که نشان ازپیشرفت فیزیکی 98 در صد دارد. همچنین 77 هزار هکتار گندم دیم کشت شده که پیشرفت فیزیکی آن 56 درصد بوده است.

غلامحسین ساربان افزود: علاوه براین جوآبی کشت شده در خراسان رضوی  130 هزارهکتار ، جودیم کشت شده 22 هزارو 570 هکتار بوده  و سطح سبز کلزای استان 3 هزارو 770 هکتار گزارش شده است.

وی گفت: در همین راستا 74 درصد کود ازته ، 16.8 درصد کودفسفاته  و 26 درصد کود پتاسه  در استان جذب شده است. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه بیان کرد: بهره وری در فعالیتهای ما پایین است که بخشی از آن به تولید کننده ها و بخشی دیگر نیز به سازمان بر می گردد ، هرجا که ما تلاش بیشتر کردیم  در آنجا موفق شدیم  و نتیجه مثبت کرفتیم.

محمد رضا اورانی افزود: درجایی که مدیران ، معاونین ، روسای تولیدات گیاهی و کارشناسان عملا حضور دارند و همه پیگیر اند کار انجام می شود، بنابر این در بحث مرتبط با داشت نیز باید جلودار باشند.

 وی گفت: ما عهده دار سه وظیفه تولید ، تامین و عرضه مستقیم ( از مزرعه تا سفره مردم ) هستیم و هیچکدام از این وظایف نباید مارا ازانجام  دیگری غافل کند و هرکدام در جای خودش مهم است.

وی ادامه داد:  برای کشت آبی هیچ بهانه ای برای خشکسالی  پذیرفته نیست و نباید همه چیز را به گردن خشکسالی بیندازیم ، مدیران باید جلودار بازدید از مزارع باشند و در هر روستا یه همراه معاونین فنی ، رئیس حهاد کشاوری با معنمدین ، خبرگان و عقلا مسائل فنی (مثلا  اثرات آیباری بموقع و استفاده از نوار تیپ) را در میان بگذارند و اثرات آن را بازگو کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: باید گروهای فنی اعزامی از مرکز استان در بازدیدها گزارشی از نحوه عملکرد  مدیران جهاد کشاورزی  شهرستان ، معاونین فنی و  روسای مراکز را در عملیات داشت ، به استان منعکس کنند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید