Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در گفتگوی زنده با شبکه خبر تشریح کرد:

جزئیات مصوبات حوزه کشاورزی چهاردهمین سفر استانی دولت به هرمزگان

وزیر جهاد کشاورزی، جزئیات مصوبات مربوط به حوزه کشاورزی چهاردهمین سفر استانی دولت به استان هرمزگان را تشریح کرد.

جزئیات مصوبات حوزه کشاورزی چهاردهمین سفر استانی دولت به هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان هرمزگان، در گفتگوی زنده با بخش خبری ساعت 19 شبکه خبر سیما، اظهار کرد: در سفر چهاردهم ریاست جمهوری به عنوان نماینده رئیس جمهور مامور به حضور در شهرستان رودان و میناب بودم و از مناطق سیل زده در این دو شهرستان بازدید کردم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بیشترین خسارت سیل به مزارع کشاورزی وارد شده است، عنوان کرد: حدود هزار میلیارد تومان در سیل اخیر به بخش کشارزی هرمزگان خسارت وارد شد و دولت در جلسه روز چهارشنبه برای جبران خسارت های سیل به حوزه کشاورزی اعتبارات خوبی اختصاص داده است.

وی افزود: در مصوبات سفر به هرمزگان بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی پیش بینی شده است و این استان رکورددار اختصاص اعتبارات سفرهای استانی به بخش کشاورزی در کشور است.

ساداتی نژاد با بیان این که هرمزگان ظرفیت های خوبی در حوزه های کشاورزی و آبزی پروری دارد، عنوان کرد: 1500 میلیارد تومان به توسعه زیرساخت های گلخانه ها، آبخیزداری و آبخوان داری و شهرک های کشاورزی اختصاص خواهد یافت، همچنین هزار میلیارد تومان برای برق رسانی به سایت های پرورش میگو برای افزایش بهروری در این واحدها اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود: با برق رسانی به سایت های پرورش میگو، میزان تولید از 2.5 تن در هرهکتار به 7 تن در هکتار افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم رسیدگی به ذخیره گاه های آبزیان و توسعه زیست گاه های صیادی عنوان کرد: 400 میلیارد تومان برای توسعه زیست گاه های دریایی اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان این که ظرفیت های خوبی از مکران تا میناب برای پرورش میوه های گرمسیری وجود دارد، گفت: در بعضی از سال ها 500 میلیون دلار میوه های گرمسیری وارد می شود، که در این سفر 200 میلیارد تومان برای بازسازی باغات، نوسازی نخیلات و تولید میوه های گرمسیری اختصاص خواهد یافت.

ساداتی نژاد با اشاره به مطالبه مردمی خرید تضمینی گوجه فرنگی از کشاورزان عنوان کرد: به سازمان تعاون روستایی ماموریت دادیم که خرید تضمینی گوجه را در روزهای پیش رو انجام دهد و با توجه به مشکلات صنایع تبدیلی در این استان، از سایت های سیار صنایع تبدیلی که توسط شرکت های دانش بنیان در دانشگاه شریف ایجاد شده استفاده کند و قرارداد لازم تا هفته آینده با این شرکت منعقد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این طرح می تواند در فصول مختلف در کشور به صورت سیار، کار کارخانجات صنایع تبدیلی را انجام دهد و کشاورزی را به سمت اقتصادی شدن پیش ببرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید