Iranian Agriculture News Agency

حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی موسوی:

ضمانت اجرایی دین امر به معروف و نهی از منکر است

سومین جلسه دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان های خرم آباد و چگنی و جمعی از پرسنل ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان و همزمان به صورت مجازی برای شهرستان های الیگودرز ، دورود و رومشکان در محل سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد.

 ضمانت اجرایی دین امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی موسوی در سومین جلسه امر به معروف و نهی از منکر گفت ؛ ضمانت اجرایی دین امر به معروف و نهی از منکر است ، در این راستا نخستین شرط شناخت معروف و منکر بسیار مهم است و نیاز به مطالعه دارد و باید بدانیم شرع و عقل چه چیزی را معروف و چه چیزی را منکر می دانند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی موسوی دومین شرط را مخاطب شناسی عنوان کرد و گفت ؛ کسی که میخواهد امر به معروف کند باید مخاطب شناس باشد ، باید بدانیم چه زمانی با نصیحت و یا با کردار امر به معروف و یا نهی از منکر نماییم .

 وی سومین شرط را شناخت روشهای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود ؛  گاهی با عمل و گاهی با زبان این امر محقق می شود.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان چهارمین شرط امر به معروف و نهی از منکر را شناخت آسیب‌ها بیان کرد و افزود ؛ بعضی از آسیب ها در اولویت هستند و باید بدانیم اگر فردی منکر می‌کند چه مقدار آثار منفی دارد و ارشاد او به معروف چه فوایدی به دنبال دارد .

 حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی موسوی با اشاره به آیه ۷۱ سوره توبه گفت ؛ دوستی میان مؤمنین مقدمه امر به معروف و نهی از منکر است. وی همچنین گفت ؛ بر اساس آیه ۱۲۵ سوره نحل حکمت و اندرز توصیه خداوند در امر به معروف است.

 ایشان در پایان سومین جلسه دوره آموزشی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به سخنی از امام علی شاره کرد و گفت ؛ آن حضرت می فرماید جهاد در راه خدا با این همه عظمت در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در مقابل اقیانوس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید