Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان:

سال پر تنشی پیشرو داریم، کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان، با بیان اینکه تنش های آب و هوایی چند سال اخیر و شیوع بیماری ها و آفات گیاهی خسارات زیادی را به بخش کشاورزی متحمل کرده گفت: کشاورزان استان برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی و حمایت های مالی نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اقدام کنند.

سال پر تنشی پیشرو داریم، کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  محمد فرید سپری در هشتمین جلسه طرح جهش تولید که با حضور مدیرکل بنیاد برکت استان، مدیر امور شعب بانک ملی، معاون بیمه بانک کشاوزی، رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و معاونین و مدیران سازمان برگزار شد اظهار کرد: تا اکنون ۴۲۸ هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح جهش تولید و با حمایت های ستاد فرمان اجرایی امام زیر کشت انواع محصولات زراعی رفته است.

وی با بیان اینکه تا اکنون ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته تاکید کرد: قریب به ۲۰۹ هزار هکتار از این سطح مزارع طرح جهش تولید بوده است.

سپری یادآور شد: سال گذشته ۱۴۳ هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح جهش تولید بیمه شده بود که بر اساس آخرین برآوردها ۱۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی بوده و تا اکنون ۱۰۱ میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه ۹۹۹ دستگاه سهمیه جذب ادوات کشاورزی استان کردستان در قالب طرح جهش تولید است تاکید کرد: باید مراحل پرداخت و خرید این ادوات به سرعت انجام شود و آسانکاری لازم توسط بانک عامل به عمل آید.

وی بیان کرد: ۵۰۵ نفر متقاضی ادوات دنباله بند کشاورزی حفاظتی در استان شناسایی شده و به بانک ملی جهت پرداخت تسهیلات و خرید ادوات معرفی شده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید